ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ
- Λεπτομέρειες
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ
«Η Ελλάδα καταγράφει απαράδεκτες ντροπιαστικές πρωτιές, όπου το 26% του πληθυσμού ζει κάτω από το όριο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού» τόνισε η τομεάρχης Πρόνοιας και Κοινωνικής συνοχής της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, βουλευτής Α Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου στο τελευταίο στρογγυλό τραπέζι που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των εργασιών του Συνεδρίου του κόμματος στην Κοζάνη.
Η κ. Νοτοπούλου ανέφερε ότι στους 20 στρατηγικούς στόχους που αποτελούν τον ευρωπαϊκό πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων της ΕΕ, «η κυβέρνηση της ΝΔ έχει φέρει την Ελλάδα στην τελευταία κατάταξη». Την ίδια στιγμή αρνητικό πρόσημο καταγράφει και η περιφέρεια δυτικής Μακεδονίας, αφού σύμφωνα με την βουλευτή, «βρίσκεται στην 3η θέση από το τέλος, μεταξύ των 13 περιφερειών της χώρας, με το υψηλότερο ποσοστό πληθυσμού, 25,40%, να βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ξεπερνώντας κατά πολύ τον εθνικό μέσο όρο, ενώ το 2021 ήταν 21%, γεγονός που υποδηλώνει την αισθητή επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσης στην ΠΔΜ. Την ίδια στιγμή οι άνεργοι αποτελούν το 8% του συνολικού πληθυσμού ενώ αυτές που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία είναι οι γυναίκες σε ποσοστό 62,8% (12.776 άτομα), έναντι του 37,2% (7.565 άτομα) των ανδρών ».
Ακόμη, έκανε ειδική αναφορά στη βίαιη και χωρίς σχέδιο απολιγνιτοποίηση που επέβαλε ο κ. Μητσοτάκης, με ολέθριες συνέπειες για το ενεργειακό κόστος , αλλά και για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, η οποία βρίσκεται σε φάση επιβράδυνσης της οικονομικής της ανάπτυξης.
«Εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κάποιος τι σχέση μπορεί να έχει η Κοινωνική Συνοχή, η Κοινωνική Πολιτική σε ένα στρογγυλό τραπέζι Αναπτυξιακού Συνεδρίου. Οι πόροι που διατίθενται στην κοινωνική πολιτική έχουν αναπτυξιακό ρόλο, σε αντίθεση με την συντηρητική παράταξη που θεωρεί αυτούς τους πόρους «περιττές δαπάνες». Οι κοινωνικές δαπάνες που στοχεύουν στην ασφάλεια, έχουν εκτός από κοινωνική και οικονομική, αναπτυξιακή σημασία καθώς οι πόροι αυτοί στο σύνολό τους επιστρέφουν στην οικονομία. Είναι δαπάνες αναπτυξιακές. Ενισχύουν τη ζήτηση και έχουν θετικό δημοσιονομικό συντελεστή. ¨Ένα μέρος των παροχών δηλαδή αυξάνουν τις θέσεις εργασίας και καταπολεμούν την ανεργία. Η δημιουργία συνθηκών ουσιαστικής κοινωνικής ασφάλειας είναι η προοδευτική απάντηση σε ένα περιβάλλον παράλληλων και συνεχών κρίσεων και αποτελεί βασικό πυλώνα της συμφωνίας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με την κοινωνία» τόνισε και συμπλήρωσε:
«Η χώρα μας, είναι η 4η στην ΕΕ και 2η στην ευρωζώνη στην παιδική φτώχεια, με το 32% του παιδικού πληθυσμού να βρίσκεται κάτω από το όριο της φτώχιας».
Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για το κοινωνικό κράτος όπως την ανέλυσε η κ Νοτοπούλου αφορά τον κοινωνικό μισθό που χωρίζεται σε τρεις πυλώνες.
Ο πρώτος πυλώνας περιλαμβάνει «το νέο κοινωνικό εισόδημα, ένα στοιχειώδες αξιοπρεπές εισόδημα που δίνεται σε όσους έχουν ανάγκη»
Ο 2ος πυλώνας περιλαμβάνει «ειδικά επιδόματα, παροχές και κοινωνική προστασία για τον ηλικιωμένο, την προστασία της μητέρας, του παιδιού, του απόρου» κι ο 3ος πυλώνας περιλαμβάνει «δημόσιες υπηρεσίας πρόνοιας υψηλού επιπέδου».
Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται «η δημιουργία ενός δικτύου ολοκληρωμένης υγειονομικής και ψυχοκοινωνικής φροντίδας με επίκεντρο την κοινότητα».
Τέλος, αναφερόμενη στο φλέγον ζήτημα της στέγης που απασχολεί χιλιάδες νοικοκυριά σημείωσε ότι «αποτελεί την βραδυφλεγή βόμβα στα θεμέλια της ελληνικής κοινωνίας». Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε «το 85% των ανθρώπων από 18 έως 29 ετών ζουν στα παιδικά τους δωμάτια με τους γονείς τους ενώ ένα στα τρία νοικοκυριά ξοδεύει το 40% του εισοδήματός του στην στέγη, γεγονός που μας κατατάσσει στην χειρότερη θέση της Ευρώπης».
- Λεπτομέρειες
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ
Να σταματήσει η προχειρότητα και οι κακές πρακτικές της κυβέρνησης σε ευαίσθητα κοινωνικά θέματα
Άλλο ένα δείγμα προχειρότητας και κακής πρακτικής από την κυβέρνηση στην αντιμετώπιση ευαίσθητων κοινωνικών θεμάτων, όπως η αποϊδρυματοποίηση εφήβων που βρίσκονται σε ιδρύματα Παιδικής Προστασίας και Φροντίδας, αποτελεί η καταγγελία εργαζομένων της ΜΚΟ IRC για διακοπή του προγράμματος Ημιαυτόνομης Διαβίωσης εξαιτίας μη έγκαιρης χρηματοδότησης.
Την ένταξη του προγράμματος στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της ΕΕ-Next Genaration EU είχαν ανακοινώσει μόλις τον Μάρτιο του 2023 η τότε Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Δόμνα Μιχαηλίδου και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γιάννης Οικονόμου. Πιο συγκεκριμένα η κ. Μιχαηλίδου δήλωνε: «Σήμερα με τα διαμερίσματα Ημιαυτόνομης Διαβίωσης κάνουμε ακόμα ένα βήμα για την αποϊδρυματοποίηση κάθε παιδιού. Σκοπός μας, να προετοιμάσουμε τους εφήβους μας, με τα κατάλληλα εφόδια για την ασφαλέστερη μετάβασή τους στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Γι’ αυτό, καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής τους, τους εξασφαλίζουμε τις απαραίτητες παροχές και υπηρεσίες για την καθημερινή τους διαβίωση, αλλά και την υποστήριξη και τη σταδιακή αυτονόμησή τους».
Σήμερα, δέκα μήνες μετά, εργαζόμενοι ενημερώνονται για τη σταδιακή απόλυσή τους με παράλληλη ενημέρωση των ωφελούμενων για τη διακοπή του προγράμματος, το κλείσιμο των διαμερισμάτων και την επιστροφή τους στα ιδρύματα.
Εφόσον ισχύουν τα όσα καταγγέλουν οι εργαζόμενοι, άλλη μία επικοινωνιακή φούσκα της κυβέρνησης «σκάει» με θύματα εργαζόμενους και ωφελούμενα παιδιά του εν λόγω προγράμματος. Σε κάθε περίπτωση τέτοια ευαίσθητα θέματα δεν μπορεί να εργαλειοποιούνται ούτε από την κυβέρνηση ούτε από τις ΜΚΟ και να χρησιμοποιούνται είτε για λόγους επικοινωνίας είτε ως μοχλοί πίεσης στις μεταξύ τους διενέξεις.
Η κυβέρνηση θα πρέπει να πάψει επιτέλους να αντιμετωπίζει τα πάντα ως επικοινωνία και να αναγνωρίσει την ανάγκη για τη δημιουργία μιας εθνικής στρατηγικής με ταυτόχρονη διασφάλιση της χρηματοδότησης και υποστήριξης αυτών των αναγκών. Η αρμοδιότητα που αφορά την προστασία των παιδιών δεν μπορεί να «κόβει» βόλτες στα διάφορα υπουργεία ανάλογα με την τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα, ενώ θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας ενιαίος φορέας για την εξειδικευμένη εκπαίδευση των εργαζόμενων στους τομείς αυτούς με πιο στοχευμένες παρεμβάσεις και επιμορφώσεις.
- Λεπτομέρειες
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ
Οι εικόνες έξωσης με αστυνομική συνδρομή, με σπάσιμο πόρτας και με πριόνια αποτελούν πλέον κανονικότητα στην Ελλάδα του κ. Μητσοτάκη.
Σήμερα θύμα μιας τέτοιας έξωσης είναι ξανά η συνταξιούχος δημοσιογράφος Ιωάννα Κολοβού.
Η αποκλειστική εξυπηρέτηση των συμφερόντων των funds, των servicers και των «κορακιών» των πλειστηριασμών αποτελεί τη μοναδική προτεραιότητα της κυβέρνησης.
Η αντιμετώπιση του στεγαστικού απαιτεί θεσμικές τομές όπως η προστασία της πρώτης κατοικίας, η αλλαγή του πτωχευτικού και τη δημιουργία οργανισμού για την χάραξη και άσκηση πολιτικής για την κοινωνική στέγη.
Απαιτεί πολιτική βούληση την οποία η κυβέρνηση της ΝΔ δε διαθέτει.
Εκφράζουμε τη συμπαράσταση μας στην κ. Κολοβού και δεσμευόμαστε για την άμεση παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης
- Λεπτομέρειες
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ
Κοινή δήλωση του Νίκου Παππά, τομεάρχη Οικονομικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και της Κατερίνας Νοτοπούλου, τομεάρχη Πρόνοιας και Κοινωνικής Συνοχής, με αφορμή τις ανακοινώσεις του κ. Χατζηδάκη - κ. Ζαχαράκη
«Με 300 ευρώ εφάπαξ και ανακύκλωση μέτρων που ήδη ισχύουν δεν λύνεται το δημογραφικό. Να σταματήσει η κοροϊδία»
Οι τιμές στα βρεφικά είδη διπλασιάζονται, το κόστος ζωής ειδικά για τα νοικοκυριά με παιδιά συνεχίζει να αυξάνεται και η κυβέρνηση της Ν.Δ. δίνει επιπλέον 300 ευρώ εφάπαξ (κατά μέσο όρο) ανά ζευγάρι για κάθε παιδί που γεννήθηκε/γεννιέται το 2023 και το 2024.
Οι δήθεν νέες πρόνοιες για τις οικογένειες εξαντλούνται στην ανακύκλωση μέτρων που έχουν ήδη ανακοινωθεί και ισχύουν, αλλά, όπως έχει διαπιστωθεί, δεν λύνουν το πρόβλημα της δυσβάσταχτης καθημερινότητας, πόσο μάλλον αυτό του δημογραφικού.
Να σταματήσει η κοροϊδία. Έστω για το ζήτημα του δημογραφικού, το οποίο αποτελεί βόμβα στα θεμέλια της κοινωνίας και της χώρας.
- Λεπτομέρειες
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ
Κοινωνική Συνοχή: Ασφάλεια και βεβαιότητα για τον άνθρωπο και την κοινωνία
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ εγγυάται το κοινωνικό κράτος
(επισκόπηση της παρουσίασης του τομέα Κοινωνικής Συνοχής απο την Κατερίνα Νοτοπούλου )
Η Κοινωνική Συνοχή αποτελεί το βασικό πρόταγμα της σύγχρονης Αριστεράς, του Νέου ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, που έχει στον πυρήνα των αξιών και της πολιτικής του τον άνθρωπο και την στήριξη της κοινωνίας μέσω των δημόσιων κοινωνικών πολιτικών.
Μέσα από ένα σύγχρονο, ολιστικό, βιώσιμο πλέγμα προτάσεων επαναφέρουμε ουσιαστικά ένα νέο, συνεχώς διευρυνόμενο κοινωνικό κεκτημένο αξιοπρέπειας και διαβίωσης. Με περισσότερα δικαιώματα και πραγματική στήριξη.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ μόνο μπορεί να εγγυηθεί το κοινωνικό κράτος. Ο ΣΥΡΙΖΑ τα κατάφερε μέσα στην κρίση μπορεί να κάνει και σήμερα τη διαφορά.
Η ακραία νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση Μητσοτάκη όσο και εάν προσπαθεί να φορέσει το χιτώνα του κεντρώου, θεοποιεί τον ατομισμό, εντείνει τις ανισότητες και αποσύρεται από τις βασικές της υποχρεώσεις απέναντι στον πολίτη.
Εμείς επιμένουμε πως το Κοινωνικό Κράτος είναι θεμελιακή λειτουργία και αξία της Ελληνικής Πολιτείας αλλά και κάθε σύγχρονου κράτους προόδου. Γιατί το σύγχρονο κράτος μεριμνά, προνοεί, συμπαραστέκεται, παρέχει ασφάλεια. Για τους ευάλωτους αλλά και για την επιτυχία ολόκληρης της κοινωνίας.
Στη ζωή καθενός από εμάς συμβαίνουν διαρκώς αλλαγές, προκύπτουν νέες συνθήκες και ανακύπτουν προβλήματα.
Το κράτος για εμάς μπορεί να είναι συμπαραστάτης σε κάθε απρόοπτη αλλαγή στη ζωή του ανθρώπου. Δίπλα, στα προβλήματα λόγω ανεργίας, μείωσης του εισοδήματός, διακινδύνευσης της στέγης, χρεωκοπίας, ρατσισμού λόγω φύλου ή σεξουαλικού προσανατολισμού. Δίπλα στην φτώχεια, σε ατυχήματα, αναπηρία, ασθένεια, ανηλικότητα, βία, ή απότομη μεταβολή της οικογενειακής κατάστασης. Δίπλα σε καταστάσεις που χρειάζονται συνεχή φροντίδα. Από τη γέννηση, το δημογραφικό, τα νέα ζευγάρια έως τους ηλικιωμένους.
Το κράτος Πρόνοιας παρεμβαίνει υπέρ της κοινωνικής πλειοψηφίας, με σκοπό την άρση των ανισοτήτων και της ανασφάλειας.
Ιδιαίτερα σήμερα, σε ένα περιβάλλον παράλληλων και συνεχών κρίσεων η προοδευτική απάντηση είναι η δημιουργία συνθηκών ουσιαστικής ασφάλειας για όλους και καταπολέμησης της αβεβαιότητας.
«Η «Μαύρη Βίβλος» της Κοινωνικής πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ 2019-2023 περιλαμβάνει:
- Αποτυχία στην δίκαιη κατανομή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος (ΕΕΕ)
Η κυβέρνηση της ΝΔ πανηγύρισε για την αύξηση στο ΕΕΑ, όταν στην πραγματικότητα η αύξηση είναι μόλις 16 ευρώ το μήνα για μονοπρόσωπο νοικοκυριό. Είναι φανερό ότι με αυτά τα εισοδήματα δεν μπορεί κανένας να μιλάει για αξιοπρεπή διαβίωση.
Είναι ανάγκη να υπάρξουν γενναίες και ριζικές αλλαγές.
Προτείνουμε:
Προσαρμογή του ΕΕΕ στο ύψος που βρίσκεται το κατώφλι της φτώχειας με βάση την ΕΛΣΤΑΤ και τις προϋποθέσεις SILC της Eurostat σε βάθος τριετίας. Για τους δικαιούχους του ΕΕΕ, θα υπολογίζεται το πραγματικό τους εισόδημα και όχι τo τεκμαρτό, επειδή με τον υπολογισμό του τεκμαρτού εισοδήματος ως κριτήριο για την απόδοση του ΕΕΕ, αποκλείονται συμπολίτες μας με μηδενικά πραγματικά εισοδήματα.
- Παιδί – Παιδική προστασία
Χιλιάδες παιδιά μένουν εκτός ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, βρεφονηπιακούς σταθμούς. Σχολεία συγχωνεύονται στη Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα τα παιδιά να πρέπει να περπατούν έως και 1,5 χιλιόμετρο διασχίζοντας δρόμους με έντονο κυκλοφοριακό φόρτο όμως η Υπουργός απαντά πως…. Δεν πειράζει γιατί το περπάτημα κάνει καλό!
Παραβατικότητα ενδοσχολική βία
Τα στοιχεία σοκάρουν!
- μια δομή για τον άμεσο εντοπισμό και παρέμβαση σε φαινόμενα ενδοοικογενειακής βίας, διενέξεων γονιών-παιδιών και ψυχοκοινωνικών θεμάτων ανηλίκων, παιδική (και σεξουαλική) κακοποίηση, ενδοοικογενειακή βία, bullying.
- Τα Κέντρα Στήριξης Οικογένειας και Παιδιού εντάχθηκαν στα Κέντρα Κοινότητας, που αποτέλεσαν την ψηφιακή καρδιά των κοινωνικών υπηρεσιών κάθε Δήμου, μια πρωτοποριακή μεταρρύθμισή μας.
- Τα Κέντρα Κοινότητας στελεχώθηκαν με εκατοντάδες νέους επιστήμονες ψυχολόγους, παιδοψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, διοικητικούς και εξοπλίστηκαν με ψηφιακά συστήματα, ώστε να συνδέουν τους πολίτες με
- Δρομολογήσαμε επίσης τα Αυτοτελή Γραφεία Προστασίας Ανήλικων Θυμάτων («Σπίτια του Παιδιού») στις μεγάλες πόλεις για εξέταση των ανήλικων θυμάτων μία μόνο φορά με τρόπο που να μην επαναθυματοποιούνται.
- Δυστυχώς μετά το 2019 -με εξαίρεση κάποιους Δήμους- τα περισσότερα από αυτά δεν υποστηρίχθηκαν, πάγωσαν ή υπολειτουργούν παρόλο που η σημασία τους είναι τεράστια.
- Αποτυχία στις πολιτικές για την τρίτη ηλικία
Εμείς επιδιώκουμε και διεκδικούμε αξιοπρέπεια και ενεργό συμμετοχή των ηλικιωμένων. Με τη Δημιουργία Ψηφιακών Κέντρων Ολοκληρωμένης Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΟΦΗΛΙ) σε κάθε δήμο, για αξιοπρεπή, ασφαλή ζωή, με σύστημα παρακολούθησης, εντοπισμού και τηλεειδοποίησης σε περίπτωση ανάγκης, σε 24ωρη βάση.
Είναι υποχρέωση του Κράτους να προσφέρει όλες εκείνες τις υπηρεσίες και παροχές στους ηλικιωμένους που θα τους επιτρέψουν ενεργή ζωή.
- Αποτυχία στην εφαρμογή του προγράμματος «Προσωπικός Βοηθός».
Υποστηρίζουμε την ανεξάρτητη διαβίωση των ΑμεΑ
Οι 1250 συνάνθρωποί μας που κληρώθηκαν στο πρόγραμμα είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στις πραγματικές ανάγκες. Το πρόγραμμα έχει σημαντικές αστοχίες και προβλήματα καθώς:
- Eξαιρούνται οι ηλικίες κάτω των 15 ετών και άνω των 65
- Οι Προσωπικοί Βοηθοί εργάζονται με το καθεστώς του εργοσήμου,
- είτε σαν ωρομίσθιοι είτε με το καθεστώς της συνοίκησης,
- χωρίς να έχουν υπογράψει κάποια σύμβαση με τον φορέα υλοποίησης του προγράμματος (υπογράφουν ιδιωτικά συμφωνητικά με τον ωφελούμενο), ενώ μέχρι σήμερα είναι ανασφάλιστοι, αφού δεν έχουν λάβει κανένα εργόσημο.
- Εξαιτίας της αποσπασματικότητας και της προχειρότητας στον σχεδιασμό του προγράμματος υπάρχουν πολλά προβλήματα στη λειτουργία του, ενώ ήδη αρκετοί Προσωπικοί Βοηθοί αποχωρούν από το πρόγραμμα
Εμείς διεκδικούμε την επέκταση του προγράμματος και την κάλυψη όλων των αναγκών σε ολόκληρη τη χώρα
- Οπισθοδρόμηση στις πολιτικές αποϊδρυματοποίησης, την υιοθεσία και την αναδοχή.
Αφού ο πρωθυπουργός εγκαινίασε δύο φορές το νόμο αναδοχής και υιοθεσίας που λειτουργούσε ψηφιακά από τον Απρίλιο του 2019, διαστρέβλωσε την υλοποίησή του με αποτέλεσμα, όπως καταγγέλλεται, την επιστροφή στις φαύλες πρακτικές του παρελθόντος με συμφωνίες κάτω από το τραπέζι. Πάγωσε τα προγράμματα αποϊδρυματοποίησης που είχαν ξεκινήσει επί ΣΥΡΙΖΑ, τις 160 Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης (ΣΥΔ), συνολικού π/υ 52 εκ. από το ΕΣΠΑ , τα 150 Κέντρα Ολοκληρωμένης Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΟΦΗΛΙ) σε δήμους επίσης από το ΕΣΠΑ.
Υποψήφιοι ανάδοχοι ή θετοί γονείς από όλη τη χώρα έχουν υποβάλει αίτηση στην ψηφιακή πλατφόρμα, έχουν ολοκληρώσει την προβλεπόμενη εκπαίδευση και αγωνιούν διότι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν την εξέλιξη της αίτησής τους, παρά την ρητή πρόβλεψη της ΥΑ με την οποία καθορίζεται το πλαίσιο ανάπτυξης και λειτουργίας της.
- Τραγικές υστερήσεις για τις πολιτικές για το παιδί, την ψυχική υγεία, τους ΡΟΜΑ, τους ανήλικους πρόσφυγες και την κατάργηση των έμφυλων ανισοτήτων.
Ως κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε ένα συνεκτικό σχέδιο με συγκεκριμένες πολιτικές για τους Ρομά, για 1η φορά στη χώρα. Κορυφαία επιλογή μας η ίδρυση για πρώτη φορά Ειδικής Γραμματείας Ρομά, η οποία είχε στόχο τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τον έλεγχο του σχεδίου και των πολιτικών μας. Εξασφαλίσαμε πλήρη και δωρεάν ιατροφαρμακευτική κάλυψη, πόρους μετεγκατάστασης σε οικισμούς με αξιοπρεπείς συνθήκες. Το 2019 με την κυβέρνηση ΝΔ ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση, επιστροφής στο παρελθόν της ντροπής, με την ακύρωση σχεδόν όλων των πολιτικών μας και την συνεχή απαξίωση και υποβάθμιση των Ρομά. Ευνόησε την περιθωριοποίηση των Ρομά με τη στάση της .
Δεν ξεχνάμε τα θύματα, αποτέλεσμα των επιλογών της κυβέρνησης της ΝΔ. Ο κύκλος βίας και αίματος με τις δολοφονίες Σαμπάνη, Φραγκούλη και Μιχαλόπουλου, αλλά και την κατεδάφιση καταυλισμών, όπως στον Ασπρόπυργο πρέπει να κλείσει τώρα.
Ανήλικοι πρόσφυγες- Μετανάστες
Μετέφερε τα ασυνόδευτα ανήλικα, παιδιά, από την Πρόνοια του Υπ. Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, στο Υπ. Μετανάστευσης και Ασύλου διαχωρίζοντάς τα σε άνω και κάτω των 15 ώστε τα μεγαλύτερα να κρίνονται ως προς το δικαίωμα ασύλου ως ενήλικες και να απελαύνονται με ταχύρρυθμες (fast track) διαδικασίες. Κατήργησε το νόμο Επιτροπείας του ΣΥΡΙΖΑ και ανέθεσε σε ανέλεγκτους ιδιώτες την επιτροπεία των ανηλίκων.
Καταθέτουμε πολιτικές προτάσεις, ενώ θα αναληφθούν νομοθετικές, όπως:
- Κοινωνικός μισθός που θα εξασφαλίζει την αξιοπρεπή διαβίωση όλων και χτίζεται πάνω σε τρία συστατικά:
- Το νέο κοινωνικό εισόδημα, δηλαδή την καθολική πρόσβαση σε βασικά κοινά αγαθά, τα ειδικά επιδόματα και τις παροχές ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε ευάλωτης κατηγορίας που οφείλουμε να ενισχύσουμε, τις δημόσιες, δωρεάν υπηρεσίες πρόνοιας υψηλού επιπέδου, με τη δημιουργία ενός δικτύου ολοκληρωμένης υγειονομικής και ψυχοκοινωνικής φροντίδας.
- Τhink tank για το σχεδιασμό εθνικής δημογραφικής πολιτικής.
Η αντιμετώπιση όμως του Δημογραφικού απαιτεί τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας δημογραφικής πολιτικής με συγκεκριμένους στόχους, μέτρα και πόρους.
Το πεδίο εφαρμογής της πολιτικής αυτής δεν περιορίζεται, μόνο σε δράσεις που αποσκοπούν στην αλλαγή της πορείας των δημογραφικών παραμέτρων, όπως την ενίσχυση της γονιμότητας, αλλά περιλαμβάνει και άλλες δράσεις που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση των συνεπειών τους.
Οι πολιτικές για την εκπαίδευση, την υγεία, τη στέγαση, τη συνταξιοδότηση κλπ. Έχουν μεγάλη σημασία για την αντιμετώπιση του Δημογραφικού, παρόλο που δεν ορίζονται ως αμιγώς δημογραφικές, επειδή μπορούν να δώσουν απαντήσεις στην καταπολέμηση των
ανισοτήτων, της φτώχειας, του κοινωνικού αποκλεισμού και στην κατοχύρωση ίσων ευκαιριών που θεωρούνται σημαντικοί παράγοντες για την αντιμετώπιση του Δημογραφικού.
ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
- Αποτυχία της κυβέρνησης της ΝΔ να αντιμετωπίσει τη στεγαστική κρίση
-Μείωσε τις δαπάνες για το στεγαστικό επίδομα κατά 0,5% σε σχέση με το 2021
-Εξήγγειλε το πρόγραμμα «Σπίτι μου» αφήνοντας 3 στους 4 ενδιαφερόμενους εκτός προγράμματος
-Δεν αξιοποίησε τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει εντάξει για το στεγαστικό μόλις 2 εκατομμύρια τη στιγμή που η Πορτογαλία κατέθεσε πρόταση για το στεγαστικό της πρόγραμμα αξίας 2.076 φορές μεγαλύτερης από αυτήν της Ελλάδας ενώ η Ισπανία 1000 φορές μεγαλύτερο.
- Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ διαθέτει μια ολοκληρωμένη πρόταση για την αντιμετώπιση του προβλήματος στέγης που θα παρουσιαστεί άμεσα, μια εμβληματική μεταρρύθμιση που θα επιτρέψει τη χάραξη και άσκηση εθνικής στεγαστικής πολιτικής
Περιλαμβάνει
Α. Θεσμικές παρεμβάσεις όπως πρόταση νομοθετικής παρέμβασης για τη δημιουργία οργανισμού με αποκλειστικό αντικείμενο την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος και με επαρκείς πόρους, την προστασία της πρώτης κατοικίας, νέο πτωχευτικό κώδικα, δημιουργία τράπεζας κοινωνικής στέγης, δημιουργία ψηφιακών παρατηρητηρίων αποθέματος στέγης σε κάθε δήμο, αντιμετώπιση/εξορθολογισμό πλαισίου λειτουργίας βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Β Άμεσα μέτρα αντιμετώπισης της στεγαστικής κρίσης όπως κίνητρα για την είσοδο στην αγορά «κλειστών» μη λειτουργικών ακινήτων και αξιοποίηση των ανεκμετάλλευτων ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ, ΕΦΚΑ, Δήμοι, Εκκλησία, Κληροδοτήματα, αυτά που θα μείνουν στο δημόσιο από τις εγγυήσεις σε servicers που δε θα πουληθούν), κάλυψη στεγαστικών αναγκών δημόσιων λειτουργών που υπηρετούν σε τουριστικές περιοχές από τα υπερ-έσοδα από τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Γ Μέτρα οικονομικής στήριξης όπως αξιοποίηση πόρων Ταμείου Ανάκαμψης για τη δημιουργία κοινωνικής στέγης, αύξηση επιδόματος στέγασης, επιδότηση επιτοκίων στεγαστικών δανείων, στήριξη ανακαίνισης που να αγγίζουν το πραγματικό κόστος, έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα για τα μισθώματα της φοιτητικής κατοικίας των παιδιών.
Περισσότερα Άρθρα …
- Επικοινωνία διαρκείας εις βάρος της δύσκολης καθημερινότητας και της αλήθειας
- Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. αποκλείει από το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» μεγάλο αριθμό ατόμων με αναπηρία
- Νοτοπούλου- Γαβρήλος: Πρωτοχρονιάτικος μποναμάς του Κ. Μητσοτάκη προς τους ανέργους, η κατάργηση επιδομάτων στήριξής τους.
- Ταφόπλακα στο πεδίο της απεξάρτησης το αναγγελόμενο νομοσχέδιο για την "Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης