Τοποθέτηση της επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Θεσσαλονικη Μαζί Κ. Νοτοπούλου στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης
Τη σύσταση διαπαραταξιακής επιτροπής με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων και κινήσεων πολιτών, προκειμένου να εκπονήσουν έναν σχεδιασμό σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Θεσσαλονίκη, το οποίο θα βγει σε διαβούλευση και στη συνέχεια θα συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης πρότεινε η Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Θεσσαλονίκη Μαζί Κατερίνα Νοτοπούλου μιλώντας στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Η Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Θεσσαλονίκη Μαζί, σχολίασε πως η σημερινή συζήτηση διεξάγεται ενώ ακόμη θρηνούμε τους δυο συμπολίτες μας από τα τραγικά δυστυχήματα των προηγούμενων ημερών και παρότι είναι σημαντική η σημερινή συζήτηση, το θέμα δεν εξαντλείται ούτε επιλύεται με μια συνεδρίαση.
Αναφορικά με το θέμα της πανδημίας με την Θεσσαλονίκη να βρίσκεται στο κόκκινο, να μετρά χιλιάδες κρούσματα και καθημερινά να θρηνεί συμπολίτες μας, η Κατερίνα Νοτοπούλου κάλεσε τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, να δεσμευτεί πως θα διεξαχθεί αντίστοιχη θεματική συνεδρίαση για την πανδημία.
«Δεν είναι δυνατόν να έχουμε υπερ διπλασιασμό κρουσμάτων, δεν είναι δυνατόν να πεθαίνει κόσμος, οι γιατροί να έχουν εξαντληθεί και μόλις σήμερα να μιλάμε για επίταξη γιατρών. Έχει δήμαρχο η πόλη η δεν έχει; Ο Δήμαρχος κάνει έκκληση στους πολίτες να εμβολιαστούν. Έκκληση στην κυβέρνηση για να υπερασπιστεί αυτή την πόλη θα κάνει ή θα συνεχίσει να επιχαίρει για το πόσο καλά τα κατάφερε με την πόλη μας να είναι στο κόκκινο εδώ και δυο χρόνια» είπε χαρακτηριστικά.
Για το κυκλοφοριακό, τόνισε πως είναι ένα πολυσύνθετο πρόβλημα και χρειάζονται πολλές πρωτοβουλίες σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο, οι οποίες εντάσσονται σε ένα συνολικό, συνεκτικό σχέδιο, για να λυθεί είναι όμως στο «χέρι» της Αυτοδιοίκησης να βελτιώσει τα πράγματα. Απαιτείται συντονισμός μεταξύ Περιφέρειας, Δήμου και Τροχαίας, ένα πλέγμα μέτρων και συντονισμένη εποπτεία και έλεγχος για την εφαρμογή τους.
Η προηγούμενη Διοίκηση είχε επιχειρήσει να αντιμετωπίσει συνολικά αστικές αναπλάσεις, σε επίπεδο μητροπολιτικό και γειτονιάς, την ρύθμιση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων, την προώθηση μορφών ήπιας μετακίνησης με θέσπιση συγκεκριμένων κανονιστικών αποφάσεων.
Στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ, ολοκληρώθηκε η εκπόνηση της Κυκλοφοριακής Μελέτης του Κέντρου(2019), για υλοποίηση παρεμβάσεων, από καιρό οφειλόμενες, προκειμένου να επιλυθούν προβλήματα στην καθημερινή κυκλοφορία οχημάτων και πεζών.
Η Κατερίνα Νοτοπούλου άσκησε κριτική στην διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκη απαριθμώντας μια σειρά από ενέργειες που επιδείνωσαν το πρόβλημα:
- ·Ακυρώσατε στην πράξη το νέο ενιαίο ωράριο φορτοεκφόρτωσης (ΦΕΚ 6178/Β/31-12-2018)
- ·Δεν εφαρμόζετε την απαγόρευση διέλευσης οχημάτων άνω του 1,5 ton από το ιστορικό κέντρο πέραν του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων (ΦΕΚ 1861/Β/26-5-2017)
- ·Ξηλώσατε "προσωρινά" τα πασσαλάκια προστασίας του λεωφορειόδρομου στη Λεωφόρο Στρατού, καθώς και στην Ερμού και τη Λαμπράκη.
- ·Απομακρύνατε επιλεκτικά τα πασσαλάκια στη Μητροπόλεως
- ·Πετάξατε στο καλάθι των αχρήστων το ΣΒΑΚ, πετάξατε στο καλάθι των αχρήστων το όραμα για βιώσιμη πόλη.
- ·Καταργήσατε χωρίς Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου οι θέσεις στάθμευσης κατοίκων στην Ε΄ Δημοτική Κοινότητα.
- ·Δεν διαπραγματευτήκατε εκ νέου τη σύμβαση για την Ελεγχόμενη Στάθμευση, την οποία προεκλογικά χαρακτηρίζατε λεόντειο, απαράδεκτη, ασύμφορη κλπ.
- ·Κατασκευάσατε με διαδικασίες εξπρές δύο "προσωρινούς" ποδηλατόδρομους στην Καραμανλή και τη Λεωφ. Νίκης χωρίς έγκριση από την Αποκεντρωμένη για κυκλοφοριακή μελέτη (κατ’ εξαίρεση λόγω covid) και να παραμένουν με συνεχείς παρατάσεις. Στον αέρα η λειτουργία τους.
- ·Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, πήρε πρωτοβουλία να σταματήσει το έργο του ΜΕΤΡΟ. Έβαλε πλάτη για να σταματήσει το έργο να πληρωθούν αποζημιώσεις και να ξηλωθεί ενα σπουδαίο τοπόσημο για την πολη.
- ·Αλλάξατε το ωράριο για τα απορριμματοφόρα, τα οποία τα βγάζετε σε ώρες αιχμής.
- ·Στις αρχές του 2019 ολοκληρώθηκε μια δύσκολη προσπάθεια που άρχισε το 2015, για την καλύτερη οργάνωση των αστικών εμπορευματικών μεταφορών στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Καθορίστηκε λοιπόν το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης και σήμερα δεν εφαρμόζεται.
Η πόλη χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σύστημα αστικών μεταφορών με ΜΕΤΡΟ, λεωφορεία, προαστιακό σιδηρόδρομο, θαλάσσια συγκοινωνία, τραμ. Και να υλοποιηθεί επιτέλους ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων, ασφαλές, αξιόπιστο. Eπίσης να μειωθεί το όριο ταχύτητας στα 30χλμ.
Χρειάζεται πάνω από όλα όραμα!
Η Κατερίνα Νοτοπούλου μίλησε ακόμη για την ανάγκη ενοποίησης του συστήματος σηματοδοτών. Ενιαίο κέντρο ελέγχου για τους φωτεινούς σηματοδότες. Από το 2017 είχε ζητηθεί από την Περιφέρεια η ανάληψη της αρμοδιότητας για 34 κόμβους του Δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε με μητροπολιτική διαχείριση να διασφαλιστεί η βελτίωση του κυκλοφοριακού και η εξοικονόμηση πόρων.
Σήμερα- τόνισε- στην πόλη επικρατεί κυκλοφοριακό χάος τόσο σε κεντρικούς δρόμους όσο και στην περιφερειακή οδό με αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις και πολύωρη ταλαιπωρία για τους πολίτες.