Την ανάγκη κάλυψης των κενών της ειδικής αγωγής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό 100% φέρνουν στη Βουλή με ερώτησή τους, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία της Κατερίνας Νοτοπούλου.
Όπως αναφέρουν, τα τελευταία χρόνια, συζητείται η προτεραιότητα που οφείλει να δοθεί από την πολιτεία στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), καθώς πρόκειται για έναν πολύ ευαίσθητο κλάδο του εκπαιδευτικού μας συστήματος που στοχεύει στην συμπερίληψη όλων των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Τονίζοντας πως αντί για την υλοποίηση του στόχου της πολυπόθητης συμπερίληψης, κάθε χρόνο βρισκόμαστε μπροστά σε «περιληπτικές διαδικασίες», καθώς, ειδικά, στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση καλύπτεται, στην πράξη, σχεδόν το ήμισυ των δηλωθεισών αναγκών, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ ρωτούν την Υπουργό Παιδείας:
1) Με ποιο σκεπτικό παραγκωνίζει και μεροληπτεί αναιτιολόγητα κατά των οικογενειών με παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
2) Σκοπεύει να προχωρήσει σε πλήρη και όχι μερική κάλυψη των κενών ΕΑΕ στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Αθήνα, 8 Σεπτεμβρίου 2022
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Ανάγκη κάλυψης των κενών της ειδικής αγωγής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό 100%».
Τα τελευταία χρόνια, ιδιαιτέρως, συζητείται η προτεραιότητα που οφείλει να δοθεί από την πολιτεία στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), καθώς πρόκειται για έναν πολύ ευαίσθητο κλάδο του εκπαιδευτικού μας συστήματος που στοχεύει στην συμπερίληψη όλων των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ωστόσο, αντί για την υλοποίηση του στόχου της πολυπόθητης συμπερίληψης, κάθε χρόνο βρισκόμαστε μπροστά σε «περιληπτικές διαδικασίες», καθώς, ειδικά, στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση καλύπτεται, στην πράξη, σχεδόν το ήμισυ των δηλωθεισών αναγκών.
Έτσι, παρά τις υποσχέσεις και φέτος εκ μέρους των αρμοδίων του Υπουργείου Παιδείας περί δήθεν κάλυψης όλων των κενών και συνακόλουθα όλων των παιδιών, για ακόμα μια φορά παρατηρήθηκε το φαινόμενο της “λοταρίας”. Συγκεκριμένα, από τα 1405 δηλωμένα κενά για τον κλάδο των φιλολόγων (ΠΕ02), το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να καλύψει μόλις τα 869, αφήνοντας στο έλεός τους, χωρίς στήριξη, 536 παιδιά. Προκύπτει, λοιπόν, ότι το 36% των αναγκών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση παραμένει χωρίς κάλυψη, τη στιγμή μάλιστα που, μετά τις δηλώσεις των νέων κενών από τις σχολικές διευθύνσεις, μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς το ποσοστό αυτό αναμένεται να διπλασιαστεί.
Ευλόγως, λοιπόν, γεννιούνται τα ακόλουθα ερωτήματα. Με ποιό κριτήριο έμειναν χωρίς στήριξη αυτά τα 536 παιδιά, μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης προσλήψεων; Μήπως πρόκειται για παιδιά ενός κατώτερου Θεού εν τέλει; Είναι μικρότερη η αξία τους; Οι δε αρμόδιοι του υπουργείου παιδείας, αλήθεια, θεωρούν ότι μ’ αυτόν τον τρόπο πετυχαίνουν την σκοπούμενη ισότιμη, δωρεάν παιδεία για όλους;
Επειδή στην πράξη μένουν στο έλεος, χωρίς βοήθεια εκατοντάδες παιδιά στο γυμνάσιο και το λύκειο, ενώ καλούνται οι γονείς τους να πληρώσουν οι ίδιοι για την παράλληλη στήριξη (ΠΣ) των παιδιών τους, ανεξαρτήτως των οικονομικών τους δυνάμεων, τη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας καυχιέται για την υποτιθέμενη σε ποσοστό 90% κάλυψη των αναγκών.
Επειδή αποτελεί αδήριτη ανάγκη η κάλυψη όλων των παιδιών που με γνωμάτευση των ΚΕΔΑΣΥ χρήζουν ΕΑΕ ή Παράλληλης Στήριξης, έστω από τη Β’ Φάση.
Επειδή έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας καταγγελίες αναπληρωτών φιλολόγων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, οι οποίοι αμέσως μετά την τοποθέτησή τους διαπίστωσαν ότι δεν πληρούνται οι θέσεις προκειμένου ο εκάστοτε μαθητής να παρακολουθεί τις 11 και 12 ώρες που δικαιούται σύμφωνα με την διάγνωση και την αξιολόγηση των ΚΕΔΑΣΥ, επαληθεύοντας την τραγική πραγματικότητα ότι η Παράλληλη Στήριξη λειτουργεί με 7 μαθητές ανά έναν εκπαιδευτικό.
Επειδή αποτελεί αίτημα τόσο των ίδιων των γονιών και των μαθητών, όσο και των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να στηριχθούν όλα αυτά τα παιδιά και το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει ΑΜΕΣΑ στις αναγκαίες προσλήψεις, ώστε να σταματήσει να υπάρχει μια ΕΑΕ δύο ταχυτήτων.
Επειδή ματαιώνεται η «γνήσια ευρωπαϊκή πολιτική προοπτική της χώρας» που επικαλούνται οι κυβερνητικοί εκπρόσωποι, κατακρεουργείται ο δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης, διολισθαίνοντας σε μια εκπαίδευση δύο ταχυτήτων και σε μια αναχρονιστική και άνιση μεταχείριση των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εφόσον ενθαρρύνεται και παρατείνεται θεσμικά η φοίτησή τους σε ειδικά σχολεία, ενάντια στις αξίες της συμπερίληψης.
Επειδή διακρίσεις στην παιδεία δεν χωράνε. Η συμπερίληψη ΟΛΩΝ των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί αυτονόητο δικαίωμα κι υποχρέωση της πολιτείας.
Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
- Με ποιο σκεπτικό παραγκωνίζει και μεροληπτεί αναιτιολόγητα κατά των οικογενειών με παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
- Σκοπεύει να προχωρήσει σε πλήρη και όχι μερική κάλυψη των κενών ΕΑΕ στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Νοτοπούλου Κατερίνα
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη-Ελένη
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυγέρη Θεοδώρα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Γιάννης
Ζεϊμπεκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσιος
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλης
Λάππας Σπύρος
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Ιωάννης
Μωραΐτης Θάνος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαηλιού Γεώργιος
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παναγιού
Σκουρλέτης Παναγιώτης
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τόλκας Άγγελος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γεώργιος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Ψυχογιός Γεώργιος