«Αναρωτιόμαστε, πως είναι δυνατόν η διοίκηση να φέρνει με τη στάση της τους εργαζόμενους να ζητούν τα αυτονόητα, να ζητούν τα κατοχυρωμένα από το νόμο δικαιώματα τους. Απαιτούμε να δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα, να παρθεί απόφαση από το ΔΣ να αποδοθεί αποζημίωση σε χρήμα των Μ.Α.Π. παρελθόντων ετών που δεν αποδόθηκαν στους εργαζόμενους και θα παρακολουθούμε από κοντά, ώστε να μην ξανασυμβεί.» Τα παραπάνω ζήτησε η Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης "Θεσσαλονίκη Μαζί", Κατερίνα Νοτοπούλου, κατά την συνεδρίαση του ΔΣ.

Ελληνογερμανικό Ίδρυμα νεολαίας Θεσσαλονίκης

Σχετικά με την πρωτοβουλία της δημιουργίας του Ελληνογερμανικού Ιδρύματος Νεολαίας της Θεσσαλονίκης, η Κ. Νοτοπούλου τόνισε πως «Οι ελληνικές διεκδικήσεις είναι ενεργές και απαράγραφες, ηθικά, πολιτικά και νομικά.»

«Η Θεσσαλονίκη κάνει μια προσπάθεια τα τελευταία χρόνια να αποκαταστήσει την ιστορική της μνήμη, να κρατήσει ζωντανή την αλήθεια. Έχει ενταχθεί στο δίκτυο μαρτυρικών πόλεων ως μια ελάχιστη αναγνώριση των θυμάτων, της θηριωδίας και της τραγωδίας που έζησε η πόλη. Η πρωτοβουλία της δημιουργίας του Ελληνογερμανικού Ιδρύματος Νεολαίας της Θεσσαλονίκης είναι να ενταχθεί η προσπάθεια αυτή ως μια κοινή προσπάθεια φιλίας στις νέες γενιές των δύο λαών, αποκατάστασης της ιστορικής μνήμης, αποδοχής της αλήθειας, ενδυνάμωσης της φιλίας. Υπό το πρίσμα αυτό, το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα αποτελεί «εργαλείο διεκδικήσεων για τις αποζημιώσεις» αφού ανάμεσα σε λαούς φίλους και συνεργάτες αποκαθίσταται ευκολότερα η ιστορική αλήθεια και μνήμη.

 Υπάρχει άλλωστε πρόβλεψη για το ζήτημα του Ελληνογερμανικού Ιδρύματος Νεολαίας για να αποσυνδεθεί από το θέμα των κατοχικών αποζημιώσεων στο προοίμιο.

Ανησυχούμε ωστόσο επειδή βλέπουμε τη ΝΔ να βάζει μέσα στο ΔΣ του ιδρύματος μόνο στελέχη του κόμματός της. Με τον τρόπο αυτό υπονομεύει το εγχείρημα. Η κ. Κεραμέως με τις ενέργειές της έχει επιβεβαιώσει δυστυχώς όλους όσοι είχαν αμφιβολίες για την αντικειμενική λειτουργία του. Η κ. Κεραμέως θα πρέπει έγκαιρα να αντιληφθεί το λάθος στο οποίο έχει υποπέσει, να σεβαστεί τον αρχικό σχεδιασμό που είχε κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση με την προηγούμενη διοίκηση του δήμου και να εκπροσωπηθεί αυθεντικά η κοινωνία των πολιτών», επισήμανε.

Χώρος στέγασης του Ιδρύματος να γίνει η Α' Προβλήτα

« Σχεδιασμός στέγασης του Ιδρύματος υπήρχε για την Α' Προβλήτα. Μας φέρετε μονίμως αντιμέτωπους με μια έλλειψη σχεδίου και αποσπασματικές παρεμβάσεις στην πόλη. Πρέπει να μας εξηγήσετε για ποιον λόγο επιμένετε να μην αξιοποιείτε τα κτίρια της Α' Προβλήτας και επί της ουσίας να φέρνετε ένα νέο εγχείρημα αντιθετικά κι επιθετικά απέναντι στον κόσμο του πολιτισμού. Σας καλούμε να αλλάξετε στάση, να δεχθείτε την πρότασή μας για να αποκτήσει ζωή και να λειτουργήσουν οι χώροι στην Α' Προβλήτα στο λιμάνι και να φροντίσουμε ώστε η βίλα Πετρίδη να είναι ένας πολιτιστικός χώρος όπου θα παίρνουν ζωή κάθε είδους πολιτιστικές δράσεις.

Ανησυχούμε για την Α' Προβλήτα, καθώς εάν οι χώροι που είχαμε φροντίσει να παραχωρηθούν στο δήμο δεν αξιοποιηθούν με βάση τις χρήσεις και τους σκοπούς που προβλέπει η συμφωνία, θα πρέπει να επιστρέψουν. Και σας ρωτώ ευθαρσώς: Τους στέλνετε δωράκι στην κοινοπραξία;»

ΦΟΔΣΑ

«Για να μπορεί κάποιος να κρίνει τον απολογισμό, θα πρέπει αυτός να παρουσιάζεται με συγκεκριμένα οικονομικά στοιχεία και όχι με αοριστολογίες.  Θα πρέπει οι συγκρίσεις να γίνονται σε σχέση με τον προγραμματισμό και με τους στόχους που είχαν τεθεί από αυτόν.

Ποια έργα είχαν προγραμματιστεί και ποσά είχαν προϋπολογιστεί; Πόσα από αυτά τα έργα υλοποιήθηκαν και ποσά απορροφήθηκαν; Αν δεν υπάρχουν αυτά, δεν μπορεί να γίνει σοβαρή αξιολόγηση. Και αναρωτιόμαστε γιατί;

Αυτό που ο καθένας μπορεί να υποθέσει, είναι ότι η αοριστολογία έχει σκοπό να αποκρύψει την πραγματικότητα, ίσως επειδή αυτή δεν είναι καθόλου κολακευτική  για τις υπεύθυνους.

Ένας σοβαρός προγραμματισμός επίσης, πρέπει να περιλαμβάνει χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των έργων, γιατί μόνο έτσι μπορεί κάποιος να τον παρακολουθεί και να αξιολογεί την πορεία υλοποίησης του. Ο συγκεκριμένος είναι τελείως αόριστος και καθόλου δεσμευτικός. Όπως και για τον απολογισμό, προκύπτουν τα ίδια ερωτήματα. Γιατί υπάρχει αυτή η αοριστία, γιατί δεν υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, θέλουμε εξηγήσεις.»