MENOY

Αρθρογραφία

Η Θεσσαλονίκη και στην περίπτωση της πανδημίας ακολούθησε την πεπατημένη δεκαετιών, αυτή που τη θέλει να είναι ουραγός των εξελίξεων και πρωταθλήτρια σε αρνητικές εμπειρίες. Αυτή στην οποία την καταδίκασαν διαχρονικά οι συντηρητικές δυνάμεις με έλλειψη οράματος και με αδιαφορία. Στην πιο μεγάλη κρίση η Θεσσαλονίκη ξανά αδύναμη και αβοήθητη. Ξανά στα αζήτητα. Και κάπως έτσι χτυπήθηκε περισσότερο από κάθε άλλη στη χώρα μας από τονκορονοϊό. Οι βαθιές πληγές από τον μαύρο Νοέμβρη είναι ακόμα ανοιχτές, ενώ χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες της κυβέρνησης τον ζούμε ακόμα μια φορά σε τραγική επανάληψη. Η άστοχη και αντιφατική κυβερνητική πολιτική πέτυχε το ζηλευτό 2 στα 2: οδήγησε την πανδημία σε έξαρση και την οικονομία σε μαρασμό. Η κυβέρνηση αρνείται με πείσμα να αντιμετωπίσει τους δυο βασικούς παράγοντες που οδηγούν στην έξαρση της πανδημίας. Αφού δεν προχώρησε στη δημοπράτηση των 350  λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ που είχε προετοιμάσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, δεν έκανε τίποτα για να αναπληρώσει το κενό, με αποτέλεσμα οι Θεσσαλονικείς να στοιβάζονται μέσα σε άθλιες συνθήκες, κατά τις μετακινήσεις τους, κάτι που διευκολύνει τη μετάδοση του ιού. Αφού έκανε ότι μπορούσε για να αποδυναμώσει τις δομές του ΕΣΥ στην πόλη μας, δέσμια των ιδεοληψιών της, πριν από την πανδημία, δεν έκανε τίποτα σοβαρό για να το ενισχύσει επί 13 μήνες τώρα, με αποτέλεσμα οι ασθενείς να μην έχουν την απαραίτητη περίθαλψη, όταν τη χρειάζονται. Όσο για το Γραφείο του πρωθυπουργού και το ΥΜΑΘ  η απραξία στην οποία έχουν υποπέσει και η συνεπακόλουθη ανυποληψία των θεσμών αυτών πραγματικά μας γυρνά χρόνια πίσω. Τα γαλάζια στελέχη βάζουν το πολιτικό τους μέλλον πάνω από το μέλλον της Θεσσαλονίκης.  Και το κομματικό συμφέρον πάνω από το συμφέρον της πόλης. Όμως ο καιρός της απραξίας και της σιωπηρής ανοχής έχει παρέλθει. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι γαλάζιοι αυτοδιοικητικοί της Θεσσαλονίκης Πρόχειρες και ευκαιριακές πρωτοβουλίες που καταλήγουν σε φιάσκο, όπως τα εύφλεκτα λεωφορεία του κυρίου Ζέρβα, ή προγράμματα με ελπιδοφόρους τίτλους αλλά με περιορισμένο οικονομικό αποτύπωμα στην πόλη, βλ. Διέξοδος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Και τελικά η πόλη; Πού πηγαίνει; Αν θέλουμε να ορθοποδήσει η Θεσσαλονίκη και να ακολουθήσει έναν διαφορετικό δρόμο, πρέπει να εγκαταλειφθούν οι προσωπικές και οι μικροκομματικές ατζέντες. Συλλογικά η πόλη με τους κοινωνικούς και τους παραγωγικούς φορείς, με την κοινωνία των πολιτών, με τους πολίτες, τις τοπικές ηγεσίες και τις θεσμικές εκπροσωπήσεις της σε όλα τα επίπεδα, να συζητήσει, να οραματιστεί, να θέσει τις ιεραρχήσεις και να σχεδιάσει την υλοποίηση τους.

http://myportal.gr/255309-2/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook