Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς τους  κ.κ. Υπουργούς

Προστασίας του Πολίτη

 Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Προσωρινοί Ποδηλατόδρομοι στον Δήμο Θεσσαλονίκης»

Στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας η κυβέρνηση

με τον ν. 4688/2020 παρείχε την δυνατότητα στους δήμους να προχωρήσουν

 σε προσωρινές ποδηλατοδρομήσεις και πεζοδρομήσεις.

Πιο συγκεκριμένα η παρ. 7 του άρ. 65 του ως άνω νόμου, όπως τροποποιήθηκε από το άρ. 26 του ν. 4736/2020, όριζε ότι με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του οικείου Δήμου ή της οικείας Περιφέρειας «είναι δυνατή η δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα (30) χλμ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας. Οι αποφάσεις της περίπτωσης αυτής ισχύουν μέχρι 28.2.2021. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών, η ισχύς της παρούσας δύναται να παρατείνεται εφόσον συντρέχουν οι λόγοι του πρώτου εδαφίου».

Με την ΚΥΑ 14482/26-02-2021 η ισχύς της ως άνω παραγράφου παρατάθηκε έως τις 31.05.2021 και με την ΚΥΑ 40128/29-05-2021 παρατάθηκε έως τις 30.09.2021.

Βάσει των παραπάνω διατάξεων ο Δήμος Θεσσαλονίκης προχώρησε στην δημιουργία δύο προσωρινών ποδηλατόδρομων: έναν στην οδό Κωνσταντίνου Καραμανλή μήκους 3,5 χλμ και έναν στην παραλιακή Λεωφόρο Νίκης μήκους 2 περίπου χλμ, οι οποίοι σήμερα τυπικά και ουσιαστικά είναι παράνομοι καθώς δεν έχει εκδοθεί νέα ΚΥΑ που να νομιμοποιεί και να καλύπτει την ύπαρξη και λειτουργία τους.

Επιπλέον  ο ποδηλατόδρομος στην Λ. Νίκης έχει αποδειχθεί στην πράξη, αλλά και από μελέτες όπως του Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ), ότι έχει επιβαρύνει την κυκλοφορία σε όλο το οδικό σύστημα γύρω από την παλιά παραλία.

Επίσης ο ποδηλατοδρόμος στην Κ. Καραμανλή λειτουργεί ουσιαστικά ως χώρος στάθμευσης με αποτέλεσμα να υπάρχει ως χάραξη και όχι στην πράξη.

Και οι δύο προσωρινοί ποδηλατόδρομοι δεν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές και παραμένουν επικίνδυνοι για τους ποδηλάτες.

Επειδή οι δύο προσωρινοί ποδηλατόδρομοι τυπικά και ουσιαστικά είναι παράνομοι

Επειδή και οι δύο προσωρινοί ποδηλατόδρομοι παραμένουν επικίνδυνοι για τους ποδηλάτες

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

  1. Γνωρίζετε ότι οι παραπάνω ποδηλατόδρομοι λειτουργούν παράνομα αφού ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν τους έχει αδειοδοτήσει και η ισχύς της ΚΥΑ που κάλυπτε την λειτουργία τους έληξε στις 30.09.2021;
  2. Τι μέτρα προτίθεστε να πάρετε για την αντιμετώπιση αυτής της επικίνδυνης κατάστασης; Θα καταργηθούν οι προσωρινοί ποδηλατόδρομοι;
  3. Τι μέτρα προτίθεστε να πάρετε προκειμένου να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι που θα καλύπτουν τις προδιαγραφές της νομοθεσίας και θα διασφαλίζουν την ασφάλεια των χρηστών;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Κατερίνα Νοτοπούλου

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αμανατίδης Γιάννης

Αυγέρη Δώρα

Γιαννούλης Χρήστος

Ζαχαριάδης Κώστας

Ζουράρις Κωνσταντίνος

Κασιμάτη Νίνα

Καφαντάρη Χαρά

Μάλαμα Κυριακή

Μωραΐτης Θάνος

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παππάς Νίκος

Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Σπίρτζης Χρήστος

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Φωτίου Θεανώ

Χατζηγιαννάκης Μίλτος