Αθήνα, 27 Σεπτεμβρίου  2024

 

                                                Ερώτηση

Προς τους κ.κ. Υπουργούς : -  Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

                                                 -  Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας

 

Θέμα: : Ένταξη των Τρίτεκνων Εκπαιδευτικών στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης και απόσπασης και Εξομοίωση τους με την κατηγορία των Πολύτεκνων Εκπαιδευτικών

Σύμφωνα με επανειλημμένες κυβερνητικές εξαγγελίες η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί να προχωρήσει στην εξίσωση των τρίτεκνων οικογενειών  με τις πολύτεκνες οικογένειες σχετικά με την αντιμετώπιση τους από το Κράτος, με τα δικαιώματα τους και με την υποστήριξη που δέχονται με νομοθετικές ρυθμίσεις.

Ωστόσο ενώ οι Εκπαιδευτικοί των Πολύτεκνων οικογενειών έχουν ενταχθεί και πολύ σωστά, στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης και απόσπασης, οι εκπαιδευτικοί των Τρίτεκνων οικογενειών αντίθετα δεν έχουν ενταχθεί σε αυτές.

Αυτό δημιουργεί τεράστια προβλήματα τόσο στους Τρίτεκνους Εκπαιδευτικούς που αναγκάζονται να εργάζονται μακριά από τις οικογένειες τους, όσο  στις ίδιες οικογένειες τους  και στον οικογενειακό τους προγραμματισμό.

Το πρόβλημα επιδεινώνεται εξαιτίας των οξυμένων προβλημάτων της στέγης και της ακρίβειας που αντιμετωπίζουν όλοι οι Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους.

Όλα αυτά δημιουργούν μια πολύ δύσκολη συνθήκη για τις τρίτεκνες οικογένειες που δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και συγχρόνως λειτουργούν αρνητικά στην αντιμετώπιση του Δημογραφικού που όλοι αναγνωρίζουμε ότι αποτελεί μια τεράστια πρόκληση για τη χώρα μας και για την κοινωνία μας.

Σύμφωνα με  τις διατάξεις του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (ΦΕΚ 45Α’) τροποποιήθηκαν με το άρθρο 55 του ν. 4653/2020 (ΦΕΚ 12Α’), όπου ορίζεται ότι: «Στο άρθρο 13 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45) προστίθεται δεύτερη παράγραφος ως εξής: Η προτεραιότητα για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της προηγούμενης παραγράφου ισχύει τόσο για τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης όσο και για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εντός της ίδιας περιοχής». Περαιτέρω, με την παράγραφο η΄ του άρθρου 63 του ίδιου νόμου, καταργήθηκαν οι παράγραφοι 3, 4 και 6 του άρθρου 30 του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71Α’). Συνεπώς, εφεξής, οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί και οι εκπαιδευτικοί που λόγω ποσοστού αναπηρίας τέκνου 67%, εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους (παρ. 2 του άρθρου 39 του ν.4403/2016, ΦΕΚ 125Α’), προτάσσονται και κατά τη διαδικασία μεταθέσεων και τοποθετήσεων εντός της ίδιας περιοχής, ενώ εξαιρούνται από την κρίση υπεραριθμίας.

Είναι επιτακτική ανάγκη η ένταξη των τρίτεκνων εκπαιδευτικών στις κατά προτεραιότητα μεταθέσεις και αποσπάσεις, με τις ίδιες προϋποθέσεις που ισχύουν για τους πολύτεκνους.

Επειδή η μη ένταξη των Εκπαιδευτικών των τρίτεκνων οικογενειών στις ειδικές κατηγορίες για τις μεταθέσεις και για τις αποσπάσεις δημιουργεί τεράστια προβλήματα τόσο στους Τρίτεκνους Εκπαιδευτικούς που αναγκάζονται να εργάζονται μακριά από τις οικογένειες τους, όσο  στις ίδιες οικογένειες τους  και στον οικογενειακό τους προγραμματισμό

Επειδή Το πρόβλημα επιδεινώνεται εξαιτίας των οξυμένων προβλημάτων της ακρίβειας και της στέγης που αντιμετωπίζουν όλοι οι Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους

Επειδή αυτή η κατάσταση δημιουργεί μια πολύ δύσκολη συνθήκη για τις τρίτεκνες οικογένειες που δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και συγχρόνως λειτουργούν αρνητικά στην αντιμετώπιση του Δημογραφικού που όλοι αναγνωρίζουμε ότι αποτελεί μια τεράστια πρόκληση για τη χώρα μας και για την κοινωνία μας

Επειδή H τρίτεκνη οικογένεια πρέπει να στηριχτεί για λόγους κοινωνικής αλληλεγγύης και κοινωνικής προστασίας

Επειδή η πλήρης εξομοίωση των τρίτεκνων εκπαιδευτικών με την ειδική κατηγορία των πολύτεκνων σε ό,τι αφορά στις εγκυκλίους των μεταθέσεων και αποσπάσεων δεν επιφέρει καμία οικονομική δαπάνη για το δημόσιο

 

Ερωτώνται οι κ.κ.  Υπουργοί:

  1. , ώστε να αντιμετωπιστούν τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούνται στους Τρίτεκνους Εκπαιδευτικούς που αναγκάζονται να εργάζονται μακριά από τις οικογένειες τους, όσο και στις ίδιες οικογένειες τους και στον οικογενειακό τους προγραμματισμό;
  2. Τι προτίθενται να πράξουν ώστε να ενταχθούν οι Εκπαιδευτικοί των τρίτεκνων οικογενειών στις ειδικές κατηγορίες και στις κατά προτεραιότητα μεταθέσεις και αποσπάσεις, με τις ίδιες προϋποθέσεις που ισχύουν για τους πολύτεκνους;

 

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

 

 

Δούρου Ειρήνη (Ρένα)

 

 

Νοτοπούλου Αικατερίνη

 

 

Αποστολάκης Ευάγγελος

 

 

Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος

 

 

Βέττα Καλλιόπη

 

 

Γαβρήλος Γεώργιος

 

 

Γεροβασίλη Όλγα

 

 

Γιαννούλης Χρήστος

 

 

Θρασκιά Ουρανία (Ράνια)

 

 

Καλαματιανός Διονύσης

 

Κασιμάτη Νίνα

 

 

Κόκκαλης Βασίλης

 

 

Μάλαμα Κυριακή

 

 

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

 

 

Μπάρκας Κωνσταντίνος

 

 

Ξαναθόπουλος Θεόφιλος

 

 

Παπαηλιού Γεώργιος

 

 

Παππάς Πέτρος

 

 

Τσαπανίδου Πόπη

 

 

Ψυχογιός Γεώργιος