Το θέμα των καθυστερήσεων και αποζημιώσεων για τη Fly Over στη Θεσσαλονίκη πριν ακόμη αρχίσουν καλά καλά οι εργασίες για την κατασκευή της, φέρνει με επίκαιρη ερώτησή της στη Βουλή, η βουλεύτρια Α’ Θεσσαλονίκης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου.
Ένα έργο το οποίο έχει επιφέρει αναστάτωση στην πόλη, ανυπολόγιστες κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές συνέπειες στους πολίτες και στους επισκέπτες της.
Επειδή η Θεσσαλονίκη έχει πικρή εμπειρία από ματαιώσεις, καθυστερήσεις και παρατάσεις εκτέλεσης έργων και η πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για 5μηνη παράταση στην ολοκλήρωση του έργου γίνεται δύο μόλις μήνες μετά την έναρξη των εργασιών.
Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός
Πότε θα παρουσιάσει η κυβέρνηση ένα αξιόπιστο, ολοκληρωμένο και βασισμένο σε έγκυρες και επίκαιρες μελέτες σχέδιο για την αντιμετώπιση των συνεπειών που προκαλούνται από την εκτέλεση του έργου και για τη χρονική διάρκεια αυτού;
Επίκαιρη Ερώτηση
22/2/2023
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Άρχισαν οι καθυστερήσεις και οι αποζημιώσεις για την κατασκευή του έργου της Αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Flyover)»
Η έναρξη των εργασιών κατασκευής του έργου για την Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Flyover) έχει επιφέρει ανυπολόγιστες κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές συνέπειες στη Θεσσαλονίκη, στους πολίτες και στους επισκέπτες της.
Η πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Α.Π.: A/ΣΕΡ379/ΟΔ/38933/07-02-2024) με την οποία παρατείνεται κατά 5 μήνες το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα ότι αυτή συμβαίνει με υπαιτιότητα του Δημοσίου και την επακόλουθη αποδοχή καταβολής αποζημίωσης προς τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης, τρεις μόλις μήνες μετά την έναρξη των εργασιών επιβεβαιώνει τους φόβους και τις ανησυχίες όλων όσων θεωρούσαμε ότι η κυβέρνηση προχωρά στην εκτέλεση του έργου χωρίς σχεδιασμό και χωρίς να έχει λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους. Καθώς και ότι εξαιτίας αυτού του γεγονότος το έργο είναι ευάλωτο σε καθυστερήσεις, εγείροντας αξιώσεις του κατασκευαστή για αποζημιώσεις που θα επιβαρύνουν το Ελληνικό Δημόσιο.
Σε δηλώσεις του ο κ. Σταϊκούρας στις 10/02/2024 στη Θεσσαλονίκη (https://www.makthes.gr/chr-staikoyras-apo-ti-thessaloniki-erchontai-metra-gia-to-kykloforiako-kai-ta-provlimata-logo-flyover-vinteo-689176) χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο έργο ως «δυναμικό φαινόμενο» αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν υπάρχει σαφές σχέδιο για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων που η εκτέλεσή του επιφέρει.
Ωστόσο, και παρά το γεγονός ότι, όπως αποδεικνύεται από τα σχετικά έγγραφα που αναφέρονται στην προαναφερθείσα απόφαση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γνώριζε ότι το χρονοδιάγραμμα εργασιών του έργου έχριζε αναθεώρησης ήδη από τις 18/04/2023, η κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα καθησύχαζε τους Θεσσαλονικείς ότι το έργο θα ολοκληρωθεί στις προβλεπόμενες ημερομηνίες.
Στις 16 Νοεμβρίου 2023 14 βουλευτές του κόμματός μας υποβάλλαμε ερώτηση σχετικά με το κόστος του έργου και αίτηση κατάθεσης εγγράφου προκειμένου να κατατεθεί στην Εθνική Αντιπροσωπεία αντίγραφο της συναφθείσας σύμβασης ΣΔΙΤ για το έργο.
Επειδή η έναρξη κατασκευής έχει επιφέρει ανυπολόγιστες κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές συνέπειες στη Θεσσαλονίκη, στους πολίτες και στους επισκέπτες της
Επειδή η Θεσσαλονίκη έχει πικρή εμπειρία από ματαιώσεις, καθυστερήσεις και παρατάσεις εκτέλεσης έργων
Επειδή η πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για 5μηνη παράταση στην ολοκλήρωση του εν θέματι έργου γίνεται δύο μόλις μήνες μετά την έναρξη των εργασιών.
Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός
Πότε θα παρουσιάσει η κυβέρνηση ένα αξιόπιστο, ολοκληρωμένο και βασισμένο σε έγκυρες και επίκαιρες μελέτες σχέδιο για την αντιμετώπιση των συνεπειών που προκαλούνται από την εκτέλεση του έργου και για τη χρονική διάρκεια αυτού;
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Νοτοπούλου Αικατερίνη