Κτιριακές Υποδομές

  • Ορθολογική διαχείριση και αναδιοργάνωση της χρήσης των υφιστάμενων κτιριακών εγκαταστάσεων.
  • Προγραμματική συμφωνία με το ΥΠΟΜΕ και την ΚΤΥΠ για την προώθηση προγράμματος στέγασης των νηπιακών τμημάτων (υποχρεωτικής εκπαίδευσης).
  • Διεκδίκηση της απόδοσης στον Δήμο των δημόσιων ακινήτων που προβλέπονται για χρήση εκπαίδευσης, χωρίς κόστος απαλλοτριώσεων.
  • Ανάπτυξη πράσινης ζώνης, κυρίως στα σχολεία του κέντρου που τα παιδιά αναπνέουν «μπετόν».
  • Βιοκλιματική και ενεργειακή αναβάθμιση των σχολείων.
  • Εξοπλισμός των σχολικών κτιρίων με βιοκλιματικά συστήματα, όπως θερμοκήπια, παθητικά ηλιακά συστήματα, συστήματα σκίασης, ηλιακές καμινάδες, πύργους ανέμου, φυτεμένα δώματα κ.α. ώστε να δημιουργηθεί το κατάλληλο μικρόκλιμα με φυσικά μέσα.
  • Αντικατάσταση της ασφάλτου στις αυλές με γρασίδι και με υλικά μηδενικής αντανάκλασης ή απορρόφησης της ηλιακής ενέργειας. Οι αυλές πρέπει, επίσης, να προστατευθούν από την ηχορύπανση και τη μόλυνση των δρόμων.
  • Τοποθέτηση ηχομόνωσης στους σχολικούς χώρους.
  • Προσεισμικός έλεγχος των σχολικών κτιρίων.
  • Αντισεισμική θωράκιση των σχολικών κτιρίων που θα εμφανίσουν δομική τρωτότητα.
  • Ενίσχυση και εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων των βιβλιοθηκών, με τη δημιουργία παιδικών χώρων και κίνητρα για τη δημιουργία ανταλλακτικών βιβλιοθηκών στις γειτονιές.
  • Δημιουργία λαχανόκηπων σε κάθε σχολική αυλή.
  • Το σχολικό κτίριο είναι γνωστό στη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα με τον όρο «ο τρίτος δάσκαλος». Η αρχιτεκτονική του είναι από μόνη της μια εκπαιδευτική. διαδικασία και θα πρέπει να αξιολογηθεί από τους ίδιους τους μαθητές με την συμπλήρωση ειδικών ερωτηματολογίων.

Εκπαιδευτικά Προγράμματα

  • Προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων των Μουσείων.
  • Δημιουργία χώρων «μικρών ποδηλατών» σε συγκεκριμένα σημεία στην πόλη, με ωριαία παραχώρηση παιδικών ποδηλάτων.
  • Δημιουργία χώρων καλλιτεχνικής και οικολογικής απασχόλησης παιδιών (ανακύκλωση/επαναχρησιμοποίηση, ζωγραφική, πηλός). Στους χώρους μπορούν να δημιουργηθούν επιτραπέζια παιχνίδια από street artists (σκάκι, κουτσό), όπως και μετακινούμενοι χώροι, που δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να διαμορφώσουν οι ίδιοι τον χώρο τους.
  • Στήριξη προγραμμάτων παιδικού αθλητισμού.
  • Επέκταση και συνέχιση των παράλληλων δομών ενισχυτικής διδασκαλίας για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.
  • Δημιουργία παραρτημάτων δωρεάν διδασκαλίας ξένων γλωσσών στις δημοτικές βιβλιοθήκες.
  • Συνεργασία του δήμου με θέατρα και χώρους τέχνης, για τη δημιουργία ημέρας ελεύθερης πρόσβασης παιδιών σε θεατρικές παραστάσεις.
  • Συνάντηση των μαθητών με τις ομάδες της Κοινωνίας των Πολιτών, ώστε να ενημερώνονται για τις συλλογικές προσπάθειες και διεκδικήσεις, καθώς και για την παρότρυνση συμμετοχής τους σε αυτές.

Δομές

  • Δημιουργία γραφείου διασύνδεσης, όπου ο δήμος θα ενημερώνει τα σχολεία για εκπαιδευτικά και ερευνητικά προγράμματα, ανταλλαγές νέων.
  • Δημιουργία γραφείου επαγγελματικού προσανατολισμού.
  • Δημιουργία του θεσμού «city’s secrets». Καθιερώνουμε περιπάτους γνωριμίας με την πόλη, όπου οι μαθητές θα μπορούν να έρχονται σε επαφή με στοές, μνημεία, επαγγελματίες και καλλιτέχνες που ανοίγουν τους χώρους τους, μυρωδιές και γεύσεις της πόλης. Θα έρχονται σε άμεση επαφή με την ιστορική, βιομηχανική, πολιτιστική και αρχιτεκτονική κληρονομιά της πόλης. Στο τέλος κάθε χρονιάς θα διοργανώνεται διαγωνισμός καλλιτεχνικής δημιουργίας (ποιήση, θεατρικές παραστάσεις, φωτογραφικές εκθέσεις) με θέμα «Η πόλη μέσα από τα μάτια των νέων».

Υποστήριξη

  • Συνεργασία της σχολικής μονάδας με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς που θα προσφέρουν τη βοήθειά τους ως δημοτικοί σχολικοί σύμβουλοι σε σχέση με θέματα της σχολικής κοινότητας όπως η παραβατικότητα, ο ρατσισμός, η επιθετική και αντικοινωνική συμπεριφορά, ο σχολικός εκφοβισμός (bullying), ο σεξισμός, τα ναρκωτικά, το αλκοόλ κ.α.
  • Στήριξη των προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, που θα επιτρέπουν τη γνωριμία των μαθητών με τη φύση και το περιβάλλον, μέσα από εκδρομές, συμμετοχές σε περιβαλλοντικά προγράμματα και περιβαλλοντικές δράσεις.
  • Υποστήριξη, σε επίπεδο εξατομικευμένων συμβουλών ή/και συλλογικών σεμιναρίων, από τους δημοτικούς σχολικούς συμβούλους, σε γονείς εντός του σχολικού πλαισίου.
  • Αναβάθμιση της θεσμικής συνεργασίας Δήμου/Αντιδημαρχίας Παιδείας και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων.
  • Μηνιαία συμμετοχή των μαθητικών εκπροσώπων στο δημοτικό συμβούλιο, ώστε να γνωστοποιούν άμεσα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές.