Τα προβλήματα στον ΟΑΣΘ που αφορούν στη συντήρηση και τις συνθήκες ασφαλείας στα αστικά λεωφορεία αναδεικνύουν με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία της βουλεύτριας Κατερίνας Νοτοπούλου.

 

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Τύπο, αιτία για ένα απο τα τελευταία ατυχήματα μεταξύ δυο λεωφορείων του ΟΑΣΘ, είναι η κακή συντήρησή τους. 

Σύμφωνα μάλιστα με καταγγελίες της συνδικαλιστικής παράταξης ΔΑΣ, το συγκεκριμένο λεωφορείο είναι απο αυτά που έχει μισθώσει ο Οργανισμός και κυκλοφορούσε κανονικά παρά το γεγονός ότι είχε ιστορικό βλαβών.

Τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, είναι το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη και χιλιάδες είναι οι πολίτες- μεταξύ των οποίων και πολλοί μαθητές- που μετακινούνται καθημερινά.

 

Επειδή τα λεωφορεία πρέπει να συντηρούνται σωστά και να πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις ασφαλείας ώστε να μη θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

 

1. Αληθεύει οτι το συγκεκριμένο λεωφορείο είχε ιστορικό βλαβών και δεν είχε συντηρηθεί σωστά αλλά κυκλοφορούσε κανονικά παρά τις προειδοποιήσεις των οδηγών;

 

2. Πόσα άλλα λεωφορεία βρίσκονται σε κυκλοφορία χωρίς να συντηρούνται και χωρίς να πληρούν τις απαραίτητες συνθήκες ασφαλείας;

 

3. Τι προτίθεται να πράξει ώστε να συντηρούνται σωστά όλα τα λεωφορεία που χρησιμοποιούνται στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης με σκοπό να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας;

 

Η ερώτηση όπως κατατέθηκε:

 

Αθήνα, 29 Οκτωβρίου  2024

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Συντήρηση και συνθήκες Ασφάλειας στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Όπως προκύπτει από δημοσιεύματα στον τύπο, η αιτία για το ατύχημα που συνέβη χθες στη Θεσσαλονίκη μεταξύ δύο λεωφορείων του ΟΑΣΘ, είναι η κακή συντήρηση των λεωφορείων.

Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει η συνδικαλιστική παράταξη Δημοκρατική Αγωνιστική Συσπείρωση (ΔΑΣ), το ένα από τα δύο λεωφορεία, το αρθρωτό (δηλ. διπλό) λεωφορείο του ΟΑΣΘ με αριθμό 2210, το οποίο είναι από αυτά που έχει μισθώσει ο Οργανισμός είχε ιστορικό βλαβών αλλά κυκλοφορούσε κανονικά.

Σύμφωνα με την καταγγελία, οι οδηγοί προειδοποιούσαν με επαναλαμβανόμενα δελτία βλαβών ακόμα από τον Ιούνιο του 2024 για τα προβλήματα τα οποία παρουσίαζε το λεωφορείο “αλλά ο ΟΑΣΘ και η εταιρία leasing που είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και την καλή λειτουργία των οχημάτων της αδιαφόρησαν για την ασφάλεια επιβατών και οδηγών με αποτέλεσμα να μετρά με πέντε τραυματίες επιβάτες”, αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΔΑΣ. Παρουσιάζει, μάλιστα, αναλυτικά τα δελτία βλαβών του συγκεκριμένου λεωφορείου.

Επειδή με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ μετακινούνται καθημερινά χιλιάδες Θεσσαλονικείς

Επειδή τα λεωφορεία πρέπει να συντηρούνται σωστά και να πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις ασφάλειας, ώστε να μη θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών

Επειδή συμβαίνουν συχνά περιστατικά που δείχνουν ότι ούτε οι απαραίτητοι έλεγχοι διενεργούνται στα λεωφορεία, ούτε η αναγκαία συντήρηση πραγματοποιείται

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • Αληθεύει ότι το συγκεκριμένο λεωφορείο είχε ιστορικό βλαβών και δεν είχε συντηρηθεί σωστά, αλλά κυκλοφορούσε κανονικά, παρά τις προειδοποιήσεις των οδηγών;
  • Πόσα άλλα λεωφορεία βρίσκονται σε κυκλοφορία, χωρίς να συντηρούνται και χωρίς να πληρούν τις απαραίτητες συνθήκες ασφάλειας;
  • Τι προτίθεται να πράξει ώστε να συντηρούνται σωστά όλα τα λεωφορεία που χρησιμοποιούνται στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, με σκοπό να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ασφάλειας;

 

 

                               

Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Νοτοπούλου Κατερίνα

Γιαννούλης Χρήστος

Δούρου Ειρήνη (Ρένα)

Θρασκιά Ουρανία (Ράνια)

Καλαματιανός Διονύσης

Μάλαμα Κυριακή

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

Παππάς Πέτρος

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Τσαπανίδου Πόπη

Φάμελλος Σωκράτης

Ψυχογιός Γεώργιος