Τη Διαδικασία προσλήψεων Έκτακτου Προσωπικού (Αναπληρωτών και Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών) στα Ε.Κ.Ε.Κ. ΑμεΑ Θεσσαλονίκης Δ.ΥΠ.Α. έφεραν στη Βουλή με ερώτησή τους προς τους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Κατερίνας Νοτοπούλου.

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του Συλλόγου Έκτακτου Προσωπικού (Αναπληρωτών και Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών) Ε.Κ.Ε.Κ. ΑμεΑ Θεσσαλονίκης Δ.ΥΠ.Α. αρχές Αυγούστου οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να καταθέσουν τα έγγραφα και πιστοποιητικά στο κοινό μητρώο εκπαιδευτικών της Δ.ΥΠ.Α. που δημιουργήθηκε σύμφωνα με το ν. 5078 (ΦΕΚ 211/Α΄/20-12-2023, με τις διατάξεις των άρθρων 160, 162 και 169 του) και την Απόφαση -Πρόσκληση υπ’αριθμ. 880015/08-08/2024.

Ωστόσο η Διοίκηση δεν μερίμνησε για τον διαχωρισμό ή την ομαδοποίηση κατά προτεραιότητα, των ανέργων και όσων κατέχουν εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, σε πολλούς από τους ενδιαφερόμενους  δεν αναγνωρίστηκε και δεν μοριοδοτήθηκε η εργασιακή εμπειρία πολλών χρόνων στον χώρο της Ειδικής Αγωγής, σε ιδιωτικούς φορείς, δεν μοριοδοτήθηκε η πιστοποίηση εκπαιδευτών ενηλίκων Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., ενώ δεν δίνεται στους ενδιαφερόμενους η δυνατότητα ένστασης, ή αίτησης θεραπείας.

Επειδή η διαδικασία των προσλήψεων πρέπει να είναι εντελώς διαφανής και αξιοκρατική και δεν είναι σωστό να μην προηγούνται οι άνεργοι, να μην προσμετράται η πολύτιμη και χρήσιμη εργασιακή εμπειρία πολλών χρόνων στον χώρο της Ειδικής Αγωγής, σε ιδιωτικούς φορείς, αλλά και να μην παρέχεται η δυνατότητα ενστάσεων, ή αιτήσεων θεραπείας στους ενδιαφερόμενους, με σκοπό τη διόρθωση αστοχιών και την αποκατάσταση αδικιών

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1)Τι προτίθενται να πράξουν ώστε να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η αξιοκρατία στη διαδικασία των προσλήψεων και στην αντιμετώπιση όλων των αιτήσεων θεραπείας ισότιμα και με τον ίδιο τρόπο;

2) Τι προτίθενται να πράξουν ώστε να προσμετράται η πολύτιμη και χρήσιμη εργασιακή εμπειρία πολλών χρόνων στον χώρο της Ειδικής Αγωγής, σε ιδιωτικούς φορείς, να μοριοδοτείται η πιστοποίηση εκπαιδευτών ενηλίκων Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., να προηγηθούν οι άνεργοι και να δοθεί στους ενδιαφερόμενους η δυνατότητα ενστάσεων, ή αιτήσεων θεραπείας, με σκοπό τη διόρθωση αστοχιών και την αποκατάσταση αδικιών;

             Αθήνα 3 Οκτωβρίου  2024

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης

Τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

 

Θέμα: Διαδικασία προσλήψεων Έκτακτου Προσωπικού (Αναπληρωτών και Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών) στα Ε.Κ.Ε.Κ. ΑμεΑ Θεσσαλονίκης Δ.ΥΠ.Α.

Όπως προκύπτει από το Δελτίο Τύπου του Συλλόγου Έκτακτου Προσωπικού (Αναπληρωτών και Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών) Ε.Κ.Ε.Κ. ΑμεΑ Θεσσαλονίκης Δ.ΥΠ.Α. αρχές Αυγούστου οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να καταθέσουν τα έγγραφα και πιστοποιητικά στο κοινό μητρώο εκπαιδευτικών της Δ.ΥΠ.Α. που δημιουργήθηκε σύμφωνα με το ν. 5078 (ΦΕΚ 211/Α΄/20-12-2023, με τις διατάξεις των άρθρων 160, 162 και 169 του) και την Απόφαση -Πρόσκληση υπ’αριθμ. 880015/08-08/2024.

Ωστόσο η Διοίκηση δεν μερίμνησε για τον διαχωρισμό ή την ομαδοποίηση κατά προτεραιότητα, των ανέργων και όσων κατέχουν εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, (άρθρο 8, παράγραφος 4 της σχετικής πρόσκλησης),  λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα των σχολών Ειδικής Αγωγής.

 Σε πολλούς από τους ενδιαφερόμενους  δεν αναγνωρίστηκε και δεν μοριοδοτήθηκε η εργασιακή εμπειρία πολλών χρόνων στον χώρο της Ειδικής Αγωγής, σε ιδιωτικούς φορείς, με αντικείμενο την εκπαίδευση και κατάρτιση ΑμεΑ, η ίδια προϋπηρεσία που μέχρι πρότινος αναγνωριζόταν από την ίδια Διοίκηση και αποτελούσε κριτήριο για την πρόσληψη τους.

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του Συλλόγου Έκτακτου Προσωπικού (Αναπληρωτών και Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών) Ε.Κ.Ε.Κ. ΑμεΑ Θεσσαλονίκης Δ.ΥΠ.Α, οι επιτροπές που κλήθηκαν να ελέγξουν τα πιστοποιητικά τους, διοικητικοί υπάλληλοι της Δ.ΥΠ.Α., δεν είχαν τις απαραίτητες οδηγίες, για να αξιολογήσουν όλα τα σχετικά έγγραφά τους. Αυτό οδήγησε σε αστοχίες στην προσμέτρηση επαγγελματικών προσόντων.

Δεν μοριοδοτήθηκε η πιστοποίηση εκπαιδευτών ενηλίκων Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., όπως αναγράφεται και στο άρθρο 8, παράγραφος 4 & Επισημάνσεις παράγραφος Γ. και στο άρθρο 9 Κριτήρια επιλογής Προσωρινών Αναπληρωτών και Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών για τις ΕΠΑ.Σ/Π.ΕΠΑΣ/ΣΑΕΚ/ΚΔΒΜ/ Σχολή Επαγ/κής Κατάρτισης ΑμεΑ (Αθήνας) και Ε.Κ.Ε.Κ. ΑμεΑ Θεσ/νίκης της Δ.ΥΠ.Α. - Α/Α 32. της σχετικής πρόσκλησης.

Οι ενδιαφερόμενοι κλήθηκαν να αποκωδικοποιήσουν πίνακες, στους οποίους, με πρόσχημα το απόρρητο, οι υποψήφιοι/ες δεν ταξινομούνται ονομαστικά, αλλά με κωδικό αίτησης και με αυτόν τον τρόπο τίθενται κρίσιμα ζητήματα για τη διασφάλιση της διαφάνειας και της εγκυρότητας των αποτελεσμάτων.

Η πρόσκληση υπ’αριθμ. 880015/08-08/2024 δεν τους  δίνει τη δυνατότητα ενστάσεων. Τηλεφωνικά δέχθηκαν την προτροπή από εργαζόμενους, να προβούν σε αίτηση θεραπείας, όμως κανείς τους δεν γνωρίζει αν και πότε και από ποιον θα αξιολογηθούν. Μέχρι σήμερα δεν τους δίδεται αριθμός πρωτοκόλλου και δεν έχει πραγματοποιηθεί  καμία απολύτως διόρθωση, ούτε δόθηκε κάποια εξήγηση.

Επειδή η διαδικασία των προσλήψεων πρέπει να είναι εντελώς διαφανής και αξιοκρατική

Επειδή όλοι οι αξιολογητές που εξετάζουν τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων πρέπει να αξιολογούν τις αιτήσεις με τα ίδια κριτήρια για όλους τους ενδιαφερόμενους

Επειδή δεν είναι σωστό να μην προσμετρείται η πολύτιμη και χρήσιμη εργασιακή εμπειρία πολλών χρόνων στον χώρο της Ειδικής Αγωγής, σε ιδιωτικούς φορείς, με αντικείμενο την εκπαίδευση και κατάρτιση ΑμεΑ

Επειδή πολλοί εκπαιδευτικοί  που δούλευαν μέχρι χθες στο ΕΚΕΚ ΑμεΑ Θεσσαλονίκης, κινδυνεύουν αναιτιολόγητα να βρεθούν άνεργοι ως αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης.

Επειδή οι σχολές ΑμεΑ, χρειάζονται προσωπικό με εξειδίκευση, εμπειρία στην Ειδική Αγωγή και ανθρώπους οι οποίοι επιλέγουν  συνειδητά να ασκούν αυτό το επάγγελμα.

Επειδή δεν είναι δυνατόν να μην παρέχεται η δυνατότητα ενστάσεων, ή αιτήσεων θεραπείας στους ενδιαφερόμενους, με σκοπό τη διόρθωση αστοχιών και την αποκατάσταση αδικιών

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

  • Τι προτίθενται να πράξουν ώστε να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η αξιοκρατία στη διαδικασία των προσλήψεων και στην αντιμετώπιση όλων των αιτήσεων θεραπείας ισότιμα και με τον ίδιο τρόπο;

 

2) Τι προτίθενται να πράξουν ώστε όλοι οι αξιολογητές που εξετάζουν τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων, να τις αξιολογούν με τα ίδια κριτήρια για όλους τους ενδιαφερόμενους;

3) Τι προτίθενται να πράξουν ώστε να προσμετρείται η πολύτιμη και χρήσιμη εργασιακή εμπειρία πολλών χρόνων στον χώρο της Ειδικής Αγωγής, σε ιδιωτικούς φορείς, με αντικείμενο την εκπαίδευση και κατάρτιση ΑμεΑ, να μοριοδοτείται η πιστοποίηση εκπαιδευτών ενηλίκων Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. και να προηγηθούν οι άνεργοι;

4) Τι προτίθενται να πράξουν ώστε να μην κινδυνέψουν αναιτιολόγητα πολλοί εκπαιδευτικοί  που δούλευαν μέχρι χθες στο ΕΚΕΚ ΑμεΑ Θεσσαλονίκης,  να βρεθούν άνεργοι ως αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, ενώ την ίδια στιγμή οι σχολές ΑμεΑ χρειάζονται προσωπικό με εξειδίκευση, εμπειρία στην Ειδική Αγωγή και ανθρώπους οι οποίοι επιλέγουν  συνειδητά να ασκούν αυτό το επάγγελμα;

5) Προτίθενται να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να δοθεί στους ενδιαφερόμενους η δυνατότητα ενστάσεων, ή αιτήσεων θεραπείας, με σκοπό τη διόρθωση αστοχιών και την αποκατάσταση αδικιών;

 

 

                               

                        Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Νοτοπούλου Κατερίνα

Γαβρήλος Γιώργος

Ζαμπάρας Μιλτιάδης (Μίλτος)

Ακρίτα Έλενα

Αποστολάκης Ευάγγελος

Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος

Γιαννούλης Χρήστος

Δούρου Ειρήνη (Ρένα)

Καλαματιανός Διονύσης

Κασιμάτη Νίνα

Μάλαμα Κυριακή

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κώστας

Παπαηλιού Γεώργιος

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Τσαπανίδου Πόπη

Φάμελλος Σωκράτης

Ψυχογιός Γιώργος