Η κυβέρνηση έχει καταδικάσει τη Θεσσαλονίκη εδώ και τρία χρόνια σε εσωστρέφεια, παρακμή και στασιμότητα τόνισε από το βήμα της Βουλής, η βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου.

Μιλώντας στην Ολομέλεια για την τροποποίηση όρων της Σύμβασης Παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δήλωσε πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει «αποψιλώσει» τη Θεσσαλονίκη από κάθε αναπτυξιακή προοπτική. Η Θεσσαλονίκη από κόμβος συνδυασμένων μεταφορών έγινε  μια πόλη καταδικασμένη ανέφερε, υπογραμμίζοντας ότι  2019 ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε στη ΝΔ ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, δρομολογημένων παρεμβάσεων, ώριμων μελετητικά και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση στις περισσότερες από αυτές.

Ενδεικτικά ανέφερε ορισμένα από αυτά τα έργα, όπως την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λιμανιού, της οδικής σύνδεσης του Λιμανιού με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία, τη δημιουργία κέντρου logistics στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, τη Σιδηροδρομική Εγνατία, το Δυτικό Προαστιακό.

Έργα που σε συνδυασμό με την επέκταση της 6ης προβλήτας, που  συμπεριλήφθηκε στις υποχρεωτικές επενδύσεις  της ΟΛΘ ΑΕ με ορίζοντα υλοποίησης  έως το 2025, θα  καθιστούσαν το λιμάνι και τη Θεσσαλονίκη κόμβο στη μεταφορική αλυσίδα της Βαλκανικής ενδοχώρας και της ΝοτιοΑνατολικής Ευρώπης  με  ουσιαστική συμβολή στην ανάπτυξη της απασχόλησης  και στα μακροοικονομικά μεγέθη της περιφέρειας και της χώρας .

Αντιθέτως, η κυβέρνηση της ΝΔ είτε ανέβαλλε είτε ακύρωσε σημαντικά έργα για την πόλη υπογράμμισε.

Το σημερινό νομοσχέδιο τόνισε, το οποίο τροποποιεί τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ αποτελεί ομολογία, πως η κυβέρνηση εδώ και τρία χρόνια δεν έκανε τίποτα. Καμία πρόοδος. Η Κ. Νοτοπούλου αναφέρθηκε ακόμη στις σημαντικές καθυστερήσεις των έργων του ΜΕΤΡΟ, στην απόσπαση των αρχαιοτήτων του σταθμού της Βενιζέλου που πληγώνουν τον πολιτισμό, στην ματαίωση του διαγωνισμού για 350 νέα λεωφορεία, στην ακύρωση των μελετών για τη σιδηροδρομική σύνδεση του του 6ου προβλήτα και του Δυτικού Προαστιακού, την ακύρωση του σχεδιασμού για το Μουσείο Ολοκαυτώματος. 

Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του Λιμένα Θεσσαλονίκης από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2018 εξασφάλιζε τοσο το δημόσιο συμφέρον όσο και την προστασία των θέσεων εργασίας, ενώ μετά από διαρκείς διαπραγματεύσεις η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πέτυχε την πρόβλεψη στην σύμβαση για υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκ ευρώ με την παράλληλη ανάληψη εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου της οδικής σύνδεσης με την Εγνατία και την ΠΑΘΕ, καθώς και της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής σύνδεσης.

Αναφορικά με το κτίριο του παλιού Τελωνείου, είχε εξασφαλιστεί η υποχρέωση της ΟΛΘ να προχωρήσει σε στατική μελέτη και αποκατάσταση του κτιρίου έως το Μάρτιο του 2022 και τώρα με το παρόν νομοσχέδιο δίνεται τριετής παράταση για την αποκατάσταση του εμβληματικού αυτού κτιρίου. Την ίδια στιγμή, κινδυνεύει να βρεθεί εκτός χρονοδιαγράμματος και το σημαντικό έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα καθώς έχουν παρέλθει ήδη τα 4,5 από τα 7 χρόνια, εντός των οποίων πρέπει να ολοκληρωθεί το έργο. Ενώ  έχει αναδειχθεί ο εργολάβος, δεν έχει υπογραφεί, ακόμη, η σχετική σύμβαση ενώ εκκρεμεί και η έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Για την κρουαζιέρα της Θεσσαλονίκης την οποία διαρκώς οικειοποιείται η κυβέρνηση, η κ. Νοτοπούλου δήλωσε πως αυτό δεν οφείλεται σε ενέργειες της κυβέρνησης, αλλά στη δραστηριότητα του λιμανιού, στην ανάγκη των πολιτών να ταξιδέψουν ενώ σημείωσε πως απαιτείται σοβαρός σχεδιασμός, σύγχρονες υποδομές και μια πρόταση για ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν το οποίο μέχρι σήμερα δεν υπάρχει από την κυβέρνηση της ΝΔ.

"Το αφήγημά σας δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Είναι επικοινωνιακό πυροτέχνημα. Η Θεσσαλονίκη έχει χορτάσει από ματαιώσεις και καθυστερήσεις. Θέλει μια προοδευτική κυβέρνηση με τον Αλέξη Τσίπρα πρωθυπουργό, που θα ξανά βάλει τη Θεσσαλονίκη στον αναπτυξιακό χάρτη και θα αποκτήσει το ρόλο που της αξίζει στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη".