Σε έργα τα οποία έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη και σε όσα της στέρησε η κυβέρνηση της ΝΔ, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων η βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και τομεάρχης Τουρισμού Κατερίνα Νοτοπούλου,  μιλώντας σε ημερίδα της Voria.gr.

Η πόλη σήμερα θα είχε και Μετρό και Αρχαία, αντί αυτού- τόνισε- δεν έχει ούτε Μετρό ούτε Αρχαία. Αντιθέτως το ελληνικό δημόσιο καταβάλλει αποζημιώσεις εκατομμυρίων ευρώ στον εργολάβο αφού το έργο δεν έχει παραδοθεί.

Αναφέρθηκε ακόμη στην ακύρωση του διαγωνισμού για την αγορά νέων λεωφορείων, στην ακύρωση της μελέτης ΕΡΓΟΣΕ για τον προαστιακό, στην ακύρωση της μελέτης της ΕΡΓΟΣΕ για τη σιδηροδρομική σύνδεση της 6ης προβλήτας, στις σημαντικές καθυστερήσεις στο Μουσείο Ολοκαυτώματος, στο κέντρο logistic στο Γκόνου, στις καθυστερήσεις στη Νέα Τούμπα.  Ότι μετά από δυόμισι χρόνια πανδημίας και την απώλεια ζωών χιλιάδων συμπολιτών μας, λείπει από την ατζέντα της κυβέρνησης οποιαδήποτε ενίσχυση δομών του ΕΣΥ.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θύμισε το σχέδιο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για τη σιδηροδρομική Εγνατία που θα συνέδεε τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας με γειτονικές βαλκανικές χώρες ώστε η χώρα να αποτελέσει διαμετακομιστικό κόμβο ενώ άσκησε κριτική στην κυβέρνηση της ΝΔ για έργα που δεν έχει ανάγκη η πόλη, ανακοινώνονται χωρίς να υπάρξει διαβούλευση με τους φορείς και εκπροσώπους της πόλης, όπως η Fly Over που η περιβαλλοντική της αδειοδότηση είχε ακυρωθεί από το ΣτΕ το 2017.

Υπογράμμισε πως η πόλη δεν διαθέτει συγκοινωνιακή μελέτη και χαρακτήρισε τραγικό το λάθος της κυβέρνησης «να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων το Περιφερειακό Αναπτυξιακό Σχέδιο που κάναμε τότε και είχαμε συναποφασίσει με τους φορείς και τους πολίτες τα έργα που έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη και η Περιφέρεια». Το Ταμείο Ανάκαμψης όπως ανέφερε, δεν χρησιμοποιείται για να υλοποιήσει όλα τα έργα που είχε συναποφασίσει κυβέρνηση, τοπική αυτοδιοίκηση και κοινωνία των πολιτών για τα έργα που έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη.  Και αυτή είναι η προτεραιότητα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Τα έργα που έχει ανάγκη η πόλη, μεταξύ των οποίων και οι δομές υγείας, η σχολική στέγη, το οδικό δίκτυο, οι ενεργειακές κοινότητες, τα αντιπλημμυρικά έργα.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ άσκησε ακόμη κριτική στην κυβέρνηση καθώς η Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει στον σχεδιασμό της μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ θα μπορούσαν να έχουν ενταχθεί έργα που είναι ώριμα μελετητικά.

Υπενθύμισε ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ απέρριψε την πρότασή μας για σύσταση διακομματικής επιτροπής για τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ» προκειμένου να διασφαλιστεί η απαραίτητη διαφάνεια και έλεγχος»

Ενδεικτικά ανέφερε ότι από τις 318 αποφάσεις εντάξεων έργων/δράσεων στο Ταμείο Ανάκαμψης, μόνο 24 από αυτές αφορούν τη Β.Ελλάδα συνολικά και μόνο 8 τη Θεσσαλονίκη, ποσοστό δηλαδή 2,5%! Όπως τόνισε, απουσιάζουν τα αναπτυξιακά έργα, έργα εκσυγχρονισμού, αναβάθμισης και ανανέωσης υποδομών που θα την κάνουν ανθεκτική, ανταγωνιστική που θα της δώσουν πνοή.

Η τομεάρχης Τουρισμού αναφέρθηκε ακόμη στις οδικές πύλες εισόδου στη χώρα επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχει κανένα έργο εκσυγχρονισμού των συνοριακών σταθμών.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα απόσπασμα :