Για την πρόοδο του έργου του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης και την τύχη των αρχαιοτήτων μίλησε η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Α’ Θεσσαλονίκης και Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Θεσσαλονίκη Μαζί Κατερίνα Νοτοπούλου σε διαδικτυακή εκδήλωση-συζήτηση που διοργάνωσε το real politik.
«Έχουν βάλει στοίχημα να πληρώσει ο ελληνικός λαός περισσότερα για τις ρήτρες για τις καθυστερήσεις από ότι για το ίδιο το έργο» ανέφερε η Βουλευτής τονίζοντας πως "η τρύπα του Κούβελα συνεχίζει να αποτελεί το μόνο έργο της ΝΔ στην πόλη" καθώς η Θεσσαλονίκη δεν έχει σήμερα ούτε Μετρό ούτε Αρχαία, ούτε επέκταση ανατολικα και δυτικά ουτε σιδηροδρομικη εγνατια, ούτε λεωφορεία ενώ σήμερα η πόλη θα μπορούσε να έχει ΜΕΤΡΟ.
Η Κατερίνα Νοτοπούλου χαρακτήρισε ακατανόητη την απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη να αλλάξει τον υλοποιούμενο σχεδιασμό του έργου και να στερεί από την πόλη τις υπηρεσίες του ΜΕΤΡΟ καθώς και ένα μοναδικής αρχαιολογικής σημασίας εύρημα στον σταθμό της Βενιζέλου.
Η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρθηκε στην στάση της Υπουργού Πολιτισμού κατά την διάρκεια συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής κατά την οποία είχε προκαταβάλει την απόφαση του ΣτΕ από τις πρώτες ημέρες της θητείας της στο Υπουργείο και πριν ακόμη ανακοινωθεί η απόφαση.
Άγνωστο το πότε θα δούμε ΜΕΤΡΟ στην Θεσσαλονίκη τόνισε η Κ. Νοτοπουλου σχολιάζοντας τις αντιφάσεις που ακούγονται μεταξύ της ίδιας της κυβέρνησης, με τον πρωθυπουργό να εχει δεσμευτεί για παράδοση του έργου τον Απρίλιο του 2023 και την κ. Μενδώνη να μιλάει για το 2025.
Η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Επικεφαλής της Δημοτικής παράταξης Θεσσαλονίκη Μαζί, επεσήμανε τις ευθύνες του Δημάρχου Θεσσαλονίκης αλλά και των τοπικών γαλάζιων πολιτικών και βουλευτών για την τύχη του ΜΕΤΡΟ λέγοντας χαρακτηριστικά πως είναι «υπόλογοι και συνυπεύθυνοι. Και για αυτό είναι άφαντοι και κρύβονται. Ο ρεβανσισμός τους και οι εμμονές τους αποδείχτηκαν διπλά επικίνδυνοι». Είναι υπόλογοι απέναντι στην πόλη, τους πολίτες και τους επισκέπτες της αφού έχουν στερήσει από την πόλη μία βασική υποδομή Αλλά και απέναντι στην πολιτιστική της κληρονομιά».
Η απόφαση της κυβέρνησης με την στήριξη του Δημάρχου φορτώνει με επιπλέον κόστη το έργο αφού οι αξιώσεις του εργολάβου για τις καθυστερήσεις του έργου έχουν ήδη τεθεί ενώ έχουν ανοίξει οι συζητήσεις για παρασηριούχους, ΣΔΙΤ κλπ. «Ένα ολοκαίνουριο έργο, που κατασκευάζεται με δημόσιους πόρους θέλουν να το παραδώσουν στην εκμετάλλευση των ιδιωτών. Business as usual…» δήλωσε.
Η Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Θεσσαλονίκη Μαζί, αναφέρθηκε ακόμη στο αίτημα της παράταξης για σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου με αποκλειστικό θέμα το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.
Αναφορικά με την απόσυρση των λεωφορείων της Λειψίας καθώς είναι ακατάλληλα, η Κ. Νοτοπούλου δήλωσε:
«Ο Δήμαρχος θα κληθεί να λογοδοτήσει για την κατασπατάληση των ανταποδοτικών τελών, καθώς τα «φλαμπέ» λεωφορεία αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία ως ακατάλληλα αφού δε διαθέτουν ούτε κλιματισμό ούτε παράθυρα. Είναι υπόλογοι και συνυπεύθυνοι για το χάλι αλλά και για τον κίνδυνο στον οποίο έθεσαν τους θεσσαλονικείς. Η πόλη δεν έχει ανάγκη από ανέκδοτα. Ούτε από ανούσια επικοινωνία. Έχει ανάγκη από υποδομές που θα την αναβαθμίσουν».
Το έργο του ΜΕΤΡΟ δήλωσε είναι σίγουρο πως θα ολοκληρωθεί όταν έρθει και πάλι ο Αλέξης Τσίπρας στην κυβέρνηση με τις προοδευτικές υγιείς, παραγωγικές δυνάμεις του τόπου. Μέχρι τότε ο αγώνας να σωθούν τα αρχαία συνεχίζεται» δήλωσε «και καλούμε την κυβέρνηση να κάνει άλλη μία κωλοτούμπα, όπως μας έχει συνηθίσει. Όπως έκανε με το μετρό της Αθήνας γραμμή 4. Θα την καλωσορίσουμε. Την καλούμε να μην ολοκληρώσει το έγκλημα».