Η Θεσσαλονίκη και ο ρόλος της στην ευρύτερη περιοχή

Οι πολιτικές προτάσεις για τη Θεσσαλονίκη και τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που έχει ανάγκη η πόλη, συζητήθηκαν μεταξύ άλλων στο 7ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Συνέδριο Θεσσαλονίκης.

Η βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου μίλησε για το όραμα για τη Θεσσαλονίκη ως σύγχρονης ΕυρωπαΪκής Μητρόπολης των Βαλκανίων και της Νοτιανατολικής Μεσογείου. Ως μια πόλη, πύλη σύνδεσης με τη Βαλκανική ενδοχώρα και την κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. εμπορικό, συγκοινωνιακό και ενεργειακό κόμβο.

Αναφέρθηκε στις πολιτικές στασιμότητας τα τελευταία χρόνια οι οποίες έχουν καθηλώσει τη Θεσσαλονίκη και υπογράμμισε πως απαραίτητη προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και για να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη τον ρόλο που θα έπρεπε να έχει είναι η αποκέντρωση.

Η εγκατάλειψη του μοντέλου ανάπτυξης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης και η υιοθέτηση ισόρροπης κατανομής πληθυσμού και παραγωγικών δραστηριοτήτων. «Η υλοποίηση τράπεζας γης και η ολοκλήρωση του χωροταξικού  σχεδιασμού, με στόχο την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών νέων ανθρώπων αλλά και την απόσυρση του παλαιού κτιριακού αποθέματος της Θεσσαλονίκης και των μεγάλων αστικών κέντρων,  η αξιοποίηση των ερειπωμένων βιομηχανικών περιοχών,  ο αναδασμός της γεωργικής γης και η αύξηση της πρωτογενούς παραγωγής,   η στήριξη των υγιών παραγωγικών δυνάμεων και η τόνωση της ανταγωνιστικότητας τους μέσα από τις αναγκαίες υποδομές, όπως η σιδηροδρομική Εγνατία και η φθηνή ενέργεια με την αξιοποίηση των γεωθερμικών πεδίων σε όλη τη Β. Ελλάδα, είναι μερικές από τις πολιτικές και δράσεις, που θα υλοποιήσουμε για να πετύχουμε πολλαπλούς εθνικούς στόχους. Μέσα από αυτή την Πολιτική η Θεσσαλονίκη θα βρει τον πραγματικό ρόλο του μητροπολιτικού κέντρου της Β. Ελλάδας και των Βαλκανίων».

Έτος ταλαιπωρίας λόγω fly over

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη μεγάλη ταλαιπωρία που υφίστανται οι Θεσσαλονικεις τους τελευταίους μήνες αλλά και για τα επόμενα χρόνια εξαιτίας των έργων για την κατασκευή του Fly Over, ενός έργου που ξεκίνησε χωρίς κανέναν σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν απο το κυκλοφοριακό χάος, χωρίς καμία πρόβλεψη για την αντιμετώπιση έκτακτων περιπτώσεων όπως διελεύσεις ασθενοφόρων και πυροσβεστικών οχημάτων.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ εξέφρασε για ακόμη μια φορά την αγωνία της για το αν στο τέλος του 2024 θα λειτουργήσει επιτέλους το Μετρό έπειτα απο χρόνια αναβολών και καθυστερήσεων ασκώντας παράλληλα κριτική στην κυβέρνηση όχι μόνο για τις καθυστερήσεις αυτές αλλά και για τα εκατομμύρια ευρώ που πληρώνει κάθε μήνα το ελληνικό δημόσιο σε αποζημιώσεις στον εργολάβο, ακριβώς εξαιτίας αυτών των καθυστερήσεων.

Σχολιάζοντας το τοπικό διακύβευμα στις επικείμενες ευρωεκλογές, η Κατερίνα Νοτοπούλου υπογράμμισε πως θα πρέπει να αναδειχθούν οι πολιτικές που αποφασίστηκαν στις Βρυξέλλες και επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα μας, την ασφάλεια και την ανάπτυξη της χώρας μας και της Θεσσαλονίκης. 

«Δεν είναι γνωστό ότι οι κανόνες που θεσπίστηκαν από την πλειοψηφία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που τις τελευταίες δεκαετίες είναι το λαϊκό κόμμα και οι συντηρητικές δυνάμεις, δεσμεύουν όλες τις κυβερνήσεις ανεξάρτητων πολιτικής απόχρωσης. Δεν είναι γνωστό ότι η έγκριση της  χρηματοδότησης ενός οδικού έργου για παράδειγμα, δεν λαμβάνει υπόψη την ασφάλεια των πολιτών, την ανάπτυξη της περιοχής, την αναγκαιότητα σύνδεσης κρίσιμων παραγωγικών υποδομών και δραστηριοτήτων αλλά την χρηματοοικονομική του βιωσιμότητα. Είναι καθήκον μας να γνωρίσει κάθε πολίτης ποια κόμματα ψήφισαν αυτές τις πολιτικές, που έφεραν την κρίση σε όλη την Ευρώπη» δήλωσε.

 

Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ: