Στις δυνατότητες της Μακεδονίας για τουριστική ανάπτυξη αλλά και στις ενέργειες που πρέπει να γίνουν και τις πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν για την επίτευξη αυτού του στόχου αναφέρθηκε η τομεάρχης Τουρισμού της Κ.Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου μιλώντας στο  6ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης, που διοργάνωσε το Ελληνικό Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης.

Η Κατερίνα Νοτοπούλου τόνισε πως η στιγμή είναι κρίσιμη, εξαιτίας των πολλαπλών κρίσεων που βιώνει η χώρα- υγειονομική, κλιματική, ενεργειακή, οικονομική- και χρειάζονται λύσεις τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Συμπλήρωσε όμως, πως τώρα είναι η κατάλληλη ώρα , να κερδίσουμε ένα μεγάλο στοίχημα για την περιοχή μας, ανασχεδιάζοντας το τουριστικό προϊόν της Μακεδονίας και ενδυναμώνοντας το Brand Name της.

Η τομεάρχης τουρισμού, υπογράμμισε πως αυτό που λείπει σήμερα είναι ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο, ένα τοπικό αναπτυξιακό σχέδιο με έναν ισχυρό οργανισμό προώθησης και διαχείρισης προορισμού, αναπτυξιακά εργαλεία και χρηματοδοτικές ευκαιρίες ώστε να δώσουμε στην περιοχή όλες εκείνες τις αναπτυξιακές δυνατότητες που χρειάζεται: υποδομές, ενίσχυση της επισκεψιμότητας, ενίσχυση των επενδύσεων, στήριξη μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, της νεανικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας, στήριξη των εργαζομένων,  αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, και ανάδειξη εναλλακτικών νέων μορφών τουρισμού.

Η Κατερίνα Νοτοπούλου, αναφέρθηκε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής υπογραμμίζοντας πως το Brand Name Μακεδονία, πληροί όλες τις προϋποθέσεις ώστε να καταστεί ανταγωνιστικό στην παγκόσμια αγορά, 365 μέρες το χρόνο.

Αναφερόμενη στην επισκεψιμότητα στη Βόρεια Ελλάδα, η τομεάρχης Τουρισμού εξέφρασε έντονη ανησυχία για τη δραματική μείωση των οδικών αφίξεων, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ την περίοδο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2022 καταγράφηκαν 4,2 εκατομμύρια λιγότερες οδικές αφίξεις σε σχέση με το 2019. Απώλειες που πλήττουν καίρια τη Βόρεια Ελλάδα, της οποίας οι τουριστικοί προορισμοί είναι στενά συνδεδεμένοι με τις οδικές αφίξεις επισκεπτών από γειτονικές χώρες, σχολιάζοντας πως «οι γείτονές μας, για πρώτη φορά τόσο μαζικά τα τελευταία χρόνια, φαίνεται να επέλεξαν άλλους προορισμούς. Στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης η μείωση των αφίξεων την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2022 ανήλθε σε -15%» δήλωσε η Κ. Νοτοπούλου μεταφέροντας και την αγωνία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.

Μίλησε ακόμη για την Κρουαζιέρα η οποία απαιτεί ανάπτυξη των υποδομών και ολιστικό σχέδιο για την αποτελεσματική διαχείριση των τουριστικών ροών και κυρίως για την αλληλεπίδραση τους με την τοπική οικονομία και τις γειτονικές περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος, ώστε να μεγιστοποιήσει τα οφέλη για τον προορισμό.

Η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ άσκησε κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη που έχει «αποψιλώσει» τη Θεσσαλονίκη από κάθε αναπτυξιακή προοπτική.  «Η Θεσσαλονίκη» τόνισε, «από κόμβος συνδυασμένων μεταφορών έγινε  μια πόλη καταδικασμένη».

Η Κατερίνα Νοτοπούλου, επισημαίνοντας ότι ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση, τονίζοντας ότι brand Μακεδονία είναι πολύ σοβαρή, συλλογική και προσωπική υπόθεση του καθενός, κάλεσε σε μια νέα κοινωνική συμφωνία για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της πόλης και της περιοχής μας.